هم‌افزایی کانون پرورش فکری و میراث فرهنگی برای ارتقای سطح فرهنگی استان گلستان

همکاری‌های فرهنگی میان کانون پرورش فکری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گسترش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، راه‌های گسترش همکاری فرهنگی میان کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بررسی شد.

الهه غیناقی، در این نشست، ضمن اعلام ظرفیت‌های غنی مجموعه کانون در ابعاد گسترده‌ی فرهنگی و هنری اظهار داشت: برای  تقویت همه‌جانبه‌ی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان ضروری است تا نهادهای فرهنگی به‌منظور هم‌افزایی هدفمند، دقیق و برنامه‌ریزی شده در تعمیق و ترویج برنامه‌های شاخص فرهنگی استان، ظرفیت‌های خود را به اشتراک بگذارند.

سرپرست کانون گلستان در این دیدار که با هم‌راهی معاون اجرایی و کارشناس مسوول آفرینش‌های فرهنگی‌هنری انجام شد، به بیان پیشنهادهای مختلف فرهنگی و نهادینه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی در راستای معرفی توان‌مندی‌های اعضای کودک و نوجوانان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری پرداخته و خواستار ارتباط تنگاتنگ و گسترده دو مجموعه شد.

ایجاد حلقه فرهنگی و بررسی ظرفیت‌های مشترک هریک از دستگاه‌ها، برپایی مشترک جشنواره‌ها، اختصاص بخشی از فضاهای موزه‌های استان برای معرفی دستاوردهای فرهنگی و هنری کودکان، نوجوانان و مربیان کانونی از جمله درخواست‌های مدیرکل کانون گلستان در این نشست بود.

در ادامه جواد ساور مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ضمن استقبال از طرح و ایده‌های خلاق مجموعه‌ی کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان را سرمایه‌های فردای جامعه عنوان کرد و این همکاری را فرصتی برای معرفی بهتر گنجینه‌های ملی استان و کشور دانست.

وی گفت: این مجموعه آماده‌ی همکاری در خصوص آشناسازی کودکان و نوجوانان با معماری آثار و بناهای تاریخی، اهمیت احیای هنرهای سنتی و صنایع دستی و پیشینه تاریخی و آثار موجود در استان گلستان است.

هم‌افزایی کانون پرورش فکری و میراث فرهنگی برای ارتقای سطح فرهنگی استان گلستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =