کد خبر: 329429
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
بازدید 123
کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام در مسیر اربعین/5

گفتگوی خبری مدیرکل کانون استان ایلام با خبرنگاران در مرز مهران


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام  فاطمه رستگار مدیربکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در گفتگوی خبری خبرنگاران مستقر در مرز بین المللی مهران شرکت کرد.

در این نشست که با حضور خبرگزاری های موج، تسنیم، پایگاه های خبری پی جور، آفتاب ایلام؛ ایلام رویداد، روزگار ما، پژواک خبر و...برگزار شد، وی  به معرفی فعالیت ها و افقدامات انجام شده در بخش های فرهنگی و خدماتی پرداخت.

رستگار گفت: اربعین فرصتی مناسب برای تبیین ارزش های دینی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان با هدف بهره‌مندی ، آگاهی‌بخشی و آشنایی و ترویج سبک زندگی اسلامی، انتقال محتوا و پیام محرم و اربعین حسینی به این مخاطبان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گفت: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در راستای ارادت به ابا عبدالله الحسین (ع) و انجام خدمات فرهنگی به زائران حضوری فعال، در راهپیمایی عظیم اربعین دارد.

وی ادامه داد: همکاری در راه اندازی و استقرارموکب هنرمندان ایلام و
ایران (شین) در سه راهی کارخانه سیمان، راه اندازی موکب حضرت قاسم(ع) (نوجوانان حسینی) و ایستگاه مهمانان کوچک امام حسین(ع) در پایانه مرزی
مهران و هماهنگی برای استقرار تریلر سیار کانون پرورش فکری مرکز در میدان اربعین از اقدامات این اداره کل در ایام اربعین است.

رستگار افزود : اهدای دست سازهای عاشورایی و محرمی به کودکان و نوجوانان زائر، انجام فعالیت های ادبی در قالب دل نوشته و شعر و سفرنامه نویسی و اهدای بسته های فرهنگی به زائران از برنامه های فرهنگی این اداره کل در اربعین است.

وی با بیان اینکه میزبانی زائران حسینی افتخار بزرگی برای استان ایلام به عنوان پایتخت خادمان امام سیدالشهداست خاطرنشان کرد: این اداره کل تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات مناسب به زائران عزیز به کار برده است.

رستگار گفت: انجام فعالیت های فرهنگی از طریق تولید و نشر محتوا در قالب‌های مختلف ادبی وهنری با موضوع محرم و اربعین حسینی از اهداف حضور در این رویداد بزرگ است.

وی ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی کارکنان این مجموعه گفت: مربیان مراکز و کارکنان ستادی، با عشق به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خصوصا کودکان و نوجوانان به طور شبانه و روز در ایستگاه و موکب اداره کل
مستقر در پایانه مرزی مهران خدمات رسانی می کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد:پیاده روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی الگوهای رفتاری و اعتقادی به کودکان و نوجوانان زائر برپایی موکب ها و پایگاه های فرهنگی در مهران است.

به گفته مدیرکل کانون استان فعالیت های فرهنگی و حضور کارکنان این اداره کل در اربعین امام حسین(ع) از ۳۱ ام مرداد ماه تا پایان اربعین در مکان های اعلام شده ادامه خواهد داشت.

اداره کل کانون پرورش فکری کوددکان و نوجوانان استان ایلام، هم چون سال گذشته، با حضور در مرز مهران و استقرار موکب و پایگاه، حضوری فعال در عرصه فعالیت و خدمات فرهنگی و هنری و ادبی برای زائران کودک و نوجوان داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =