کد خبر: 329477
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
بازدید 80
به گِل‌های رنگی، زندگی بخشیدند

مرکز تخصصی سوفار از مراکز علاقه‌مند دعوت کرد تا با حضور در این مرکز تخصصی با گل‌های رنگی آثاری خلاق را خلق کنند. و اعضای مراکز 3، 5 و 12 در این اردو حاضر شدند و از این فعالیت استقبال کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، 17  نفر از اعضای مرکز شماره 3  در این مرکز حاضر شدند و آثاری را خلق کردند و استفاده از چرخ سفالگری را تجربه کردند و با مراحل آماده‌سازی و پخت آثار سفال و لعاب آشنا شدند.  و کتیبه‌هایی با مضمون مناسبت‌های ایام محرم و صفر خلق کردند.

به گِل‌های رنگی، زندگی بخشیدند

در بخش بعدی برنامه  اعضا از نمایشگاه آثار مربیان و اعضا ارشد و همچنین سردیس مشاهیر و اساتید ایران را که با دستان هنرمند مربیان کانون و از جنس سفال ساخته شده بود ؛دیدن کردند.

به گِل‌های رنگی، زندگی بخشیدند

هدف از اجرای این اردوی کارگاهی تشویق اعضا کارگاه سفالگری و آشنایی با روش‌های متنوع،  ایجاد تنوع در کارگاه سفالگری، آشنایی اعضا با مراکز تخصصی کانون پرورش فکری استان تهران است.

به گِل‌های رنگی، زندگی بخشیدند

مراکز 12 ، 5 هم اردویی به مرکز سوفار داشتند و تمامی اعضا در این بازدید ۲ ساعته با تاریخچه سفال و انواع گل‌های (سیاه و سفید و گل رس )آشنا و کار با آنها را تجربه کردند و با دمای پخت هر کدام که متفاوت هستند آشنا شدند و در نهایت بعد از پایان کار از مطالب مطرح شده مسابقه‌ای  بین آنها برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =