کد خبر: 329497
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
بازدید 5984
عملکرد کانون در دولت مردمی بی‌نظیر است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در نشست خبری گفت: بعد از 40 سال آنچه در این دولت مردمی رخ داده ایجاد هم‌افزایی، همکاری و اتحاد بین چهار نهاد آموزش و پرورش- کانون- نوسازی مدارس و دانشگاه فرهنگیان بوده که این اتحاد واقعا بی‌سابقه است و قرار است برنامه‌ریزی لازم انجام بگیرد و جامعه هدف کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، صبح امروز معصومه ابراهیمی هژیر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت با بیان اینکه شما خبرنگاران بازوی راست دولت در بیان و انتشار رویدادها و اخبار هستید، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان دارای قدمتی 60 ساله، تخصصی‌ترین مرکز کودک و نوجوان با  ۱۴ هزار عضو فعال است.

وی افزود: کانون دارای 44 مرکز است که شامل ۳1 کتابخانه ثابت با 12 هزار جلد کتاب، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی است که 10 کتابخانه سیار هر ماه به 20 روستا رفته که در ماه 200 روستا می‌شود و برای بچه‌ها برنامه‌های مختلفی چون بازی بومی- محلی و کلاس‌های قصه گویی، سفال، نقاشی و ... برگزار می‌کنند و کتابخانه پستی هم مخاطب خود را از طریق مدارس شناسایی کرده و کتاب‌هاب کانون را از طریق پست برای آنها ارسال کرده و داخل آنها پاکتی برای بازگشت کتاب گذاشته می‌شود و روش دیگری هم مکاتبه‌ای است.

عملکرد کانون در دولت مردمی بی‌نظیر بوده است

مدیرکل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: مهم‌ترین کار کانون ترویج کتاب و کتاب خوانی است و گروه سنی ما 4 تا 22 سال است اما امسال خانواده وارد سبد کانون شده و فعالیت ما خانواده محور شده و ورکشاپ‌های زیادی با حضور فرزندان و پدر و مادر برگزار می‌کنیم، همچنین کارگاه‌هایی با موضوع  مهارت‌های زندگی، آسیب‌ اجتماعی، فرزندپروری، فرزندآوری و ... با محوریت خانواده و در راستای شعار کانون هر «خانه یک کانون و هر مادر یک مربی» به صورت رایگان با همکاری اساتیدی از بهزیستی، نیروی انتظامی برگزار کرده‌ایم.

وی به سه‌شنبه‌های قصه‌گویی مراکز فرهنگی و هنری اشاره و تصریح کرد: برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی ما کلاس‌های فرهنگی- ادبی- هنری بسیاری مانند نوشتن خلاق، نمایش خلاق، اریگامی، خوشنویسی، عکاسی و در نهایت 62 فعالیت داریم.

ابراهیمی هژیر به رشد 500 درصدی شرکت کودکان و نوجوانان در مراکز کانون در کلاس‌های تابستانی اشاره و اظهار کرد: عواملی چون تخصصی بودن کانون، مربیان مجرب، هزینه بسیار پایین و... باعث این رشد بوده است.

«بچه زرنگ» طولانی‌ترین انیمیشن ایرانی

وی به یکی از مهم‌ترین رویداد پیش رو کانون در سراسر کشور اشاره و بیان کرد: در پاییز ما اکران انیمیشن بچه زرنگ را داریم. «بچه زرنگ» طولانی‌ترین انیمیشن ایرانی و کاملا حرفه‌ای است که در مدت پنج سال از سوی ۲۵۰ هنرمند جوان ساخته شده است.

مدیرکل با بیان اینکه بچه زرنگ می‌تواند یک الگوسازی خوب برای بچه‌ها در مقابل نمونه‌های خارجی باشد، افزود: این انیمیشن با هویت ایرانی-اسلامی محورهایی چون خانواده، دوستی، شجاعت، مهربانی و احترام به طبیعت را نمایش می‌دهد و خانواده‌ها با خیال راحت می‌توانند فرزندان خود را به سینما ببرند.

کودکان امروز پشتوانه فردای ایران هستند

وی به 177 روز فعالیت خود اشاره و بیان کرد: تنها یک هدف داشته‌ام و آن هم اینکه از کودکان و نوجوانان یک پشتوانه برای کشور بسازیم و کارهای بسیاری را با کمک همکاران خود انجام داده‌ام و 76 بازدید در جهت بهبود عملکرد و مرور سیاستهای کلان کشور و هم‌افزایی برنامه‌ها صورت گرفته است.

عملکرد کانون در دولت مردمی بی‌نظیر بوده است

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: بعد از 40 سال آنچه در این دولت مردمی رخ داده هم‌افزایی، همکاری و اتحاد چهار نهاد آموزش و پرورش- کانون- نوسازی مدارس و دانشگاه فرهنگیان است که این اتحاد واقعا بی‌سابقه است و قرار است برنامه‌ریزی لازم انجام بگیرد و جامعه هدف کودکان و نوجوانان هستند.

وی در ادامه به میزبانی همدان در جشنواره دو سالانه ملی هنرهای تجسمی اشاره و اظهار کرد:  پس از بازدید مدیرکل آفرینش های ادبی و هنری کانون کشور از کانون همدان و با توجه به توانمندی و ظرفیت‌های استان، به همدان سپرده شد.

مدیرکل کانون ادامه داد: این فراخوان در ۳۱ تیرماه در سراسر کشور منتشر شده و در بخش‌های نقاشی، سفالگری، خوشنویسی و عکاسی برگزار می‌شود که کودکان و نوجوانان چهار تا ۱۷ سال در بخش «نقاشی» و ۹ تا ۲۲ سال در بخش‌های «سفال‌گری، خوشنویسی و عکاسی» می توانند در این رویداد هنری شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: فراهم آوردن زمینه شناسایی و کشف استعدادهای جدید شرکت‌کنندکان کودک و نوجوان سراسر کشور، ایجاد فضای رقابت سالم بین کودکان و نوجوانان در عرصه‌ ملی و انگیزه‌بخشی و تشویق اعضای مستعد در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی از جمله اهداف این دوسالانه به شمار می‌رود.

ابراهیمی هژیر بیان کرد: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در این رویداد ملی تا روز ۳۰ آبان ۱۴۰۲ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال کنند و  آثار نیمه دوم آذر ۱۴۰۲ داوری شده و بهمن ماه همراه با تقدیر از برگزیدگان و اهدای جوایز، نمایشگاهی از آثار برگزیده برپا خواهد شد.

وی به تبدیل وضعیت نیروهای پاره‌وقت کانون بعد از 20 سال اشاره و بیان کرد: این کاری بسیار وقت گیر بوده و الحمدالله این کار با موفقیت انجام شد. همچنین 14 هزار جلد کتاب بعد از 20 سال به 44 کتابخانه استان تزرق شده است و این یک عملیات کشوری بوده است.

برنامه پیک امید کانون همدان در سطح کشور پیشرو است

مدیرکل کانون گفت: همسویی کانون با کنگره 8 هزار شهید  کاری برای معرفی شهدا به کودکان و نوجوانان بوده و در این راستا چند مسابقه قصه‌گویی طراحی و فراخوان آن را اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

وی به برنامه پیک امید در سطح استان اشاره و تصرثیح کرد: در این زمینه در کشور پیش‌رو هستیم زیرا بیشترین نیروی سیار روستایی داریم.

عملکرد کانون در دولت مردمی بی‌نظیر بوده است

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: ستاد اربعین کشور حوزه کودک و نوجوان را به کانون سپرده است و ما 3 مربی را به عنوان سفیر راهی عراق و پیاده‌وری اربعین کرده‌ایم که قرار است در راه کارهای فرهنگی- هنری و ادبی انجام دهند همچنین بسته‌های غذایی را برای چهار موکب در مرزهای غربی ارسال کرده‌ایم. در کنار این 3 نفر از مربیان کانون همراه دست‌سازه‌های مراکز استان راهی موکب کرمانشاه شده‌اند تا در غرفه فرهنگی موکب کرمانشاه به خدمت‌رسانی به بچه‌ها بپردازند.

وی به برگزاری برنامه میهمانان کوچک امام حسین اشاره و تصریح کرد: این برنامه سراسری و در پنجم محرم با حضور کودکان مراکز انجام شد.

سپس لیلی باباخانی، کارشناس فرهنگی کانون در مورد پویش کتابخوانی «به وقت کتاب» اظهار کرد: این برنامه کشوری بوده و در ایام محرم کلید خورد و با کتاب تشنه لبان آغاز شده است و هدف این است که با تبلیغ خانواده درگیر کتاب شوند و این معرفی کتاب هر ماه با یک کتاب است.

جشنواره قصه‌گویی با شعار با لبخند قصه بسازیم برگزار خواهد شد

در ادامه مریم شریف‌زاده، دبیر جشنواره استانی قصه‌گویی با بیان اینکه قصه‌گویی ثبت ملی شده اظهار کرد: شعار جشنواره با لبخند قصه بسازیم در چهار محور قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده، قصه‌های نامداران و روایت اسطوره‌ها و قصه‌های آزاد برگزار خواهد شد.

وی افزود: مخاطب اصلی قصه‌ها کودک و نوجوان است پس پرداختن به قصه‌های دارای زمینه‌ طنز و لبخند در کلیه‌ محورهای موضوعی دارای اهمیت است.

دبیر جشنواره استانی قصه‌گویی گفت: این جشنواره دارای بخش های ملی (مدرن و کلاسیک)، بخش آیینی -سنتی، بخش زبان اشاره و بخش 90ثانیه است و مخاطب قصه‌ها خردسالان، کودکان، نوجوانان، بزرگسالان هستند و همه رده سنی را شامل می شود.

وی به مهرواره قصه‌گویی در 31 ثابت و 10 مرکز سیار به نام 44 شخصیت نامدار هر شهرستان اشاره و تصریح کرد: این جشنواره امسال پخش زنده داشته و رای مردمی بسیار اهمیت دارد و همدان در سالهای گذشته در بخش‌های مختلف حایز رتبه‌های برتر شده و سال گذشته رتبه اول کشور را داشتیم.

شریف‌زاده افزود: به موازات بخش ملی جشنواره‌ قصه‌گویی، بخش بین‌الملل نیز برگزار می‌شود؛ قصه‌گویان قصه‌های خود را با رویکردهای چهارگانه‌ی جشنواره انتخاب کرده و با تکنیک‌های متداول و معرفی‌شده در حوزه‌ قصه‌گویی، به اجرا می‌پردازند. این بخش به شکل رقابتی میان قصه‌گویان ایرانی و غیرایرانی برگزار می‌گردد.

در پایان نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از خبرنگاران با اهدای لوح تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =