کد خبر: 329525
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
بازدید 254
«طلوع ابر ماه شهریور»

انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران علاقه مندان به نجوم را به رصد «ابرماه آبی» دعوت کرد.

انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران علاقه مندان به نجوم را به رصد «ابرماه آبی» دعوت کرد.

به گزارش رواط عمومی اداره کل کانون استان تهران، بزرگترین و درخشان‌ترین ماه کامل سال ۱۴۰۲ در ۸ شهریور طلوع می‌کند و این ماه که «ابر ماه آبی» نامیده می‌شود، نتیجه سه پدیده قمری است که همزمان اتفاق می افتد.

ابرماه زمانی اتفاق می‌افتد که ماه کامل به نزدیک‌ترین نقطه به زمین در مدارش نزدیک شود. مدار ماه به دور زمین بیضوی است، بنابراین هر ماه به نزدیکترین نقطه (حضیض) و دورترین نقطه (اوج) می‌رسد.اگر پس از غروب خورشید به سمت شرق نگاه کنید آن را پیدا خواهید کرد.

«طلوع ابر ماه شهریور»

این ماه با توجه به اینکه درخشان‌ترین و بزرگ‌ترین ماه سال خواهد بود، تشخیص آن دشوار نخواهد بود. این ماه به چند دلیل قابل توجه است. اول، هم یک ماه کامل است و هم یک ماه آبی؛ به این معنی که طبق گفته ناسا، این سومین ماه کامل در فصلی است که ۴ ماه کامل دارد.

ماه آبی شهریور 1402 هم با یک مهمان ویژه در آسمان خواهد درخشید؛ زحل. این غول گازی حلقه‌ای که تنها چند روز دقیقاً در مقابل خورشید قرار دارد از زمین دیده می‌شود و به ویژه در آسمان شب درخشندگی خواهد داشت.

علاقه‌مندان به آسمان شب، می‌توانند از این پدیده عکاسی کرده و در نرم افزار شاد به شماره روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران که در زیر درج شده ارسال نمایند:

09024001396

و عکس‌های ارسالی به صورت گالری مجازی در سایت کانون استان تهران به نمایش در می‌آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =