کد خبر: 329551
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
بازدید 81

فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام: اربعین ؛ یک گردهمایی معنوی بزرگ و جاودانه است.

به گزارش روابط عمومی فاطمه رستگار اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام درگفتگوی خبری اعلام کرد :کانون در راستای ارادت به سید و سالار شهیدان و یاران باوفایشان و تعظیم شعائر اسلامی و انجام خدمات فرهنگی به زائران حضوری فعال در راهپیمایی عظیم اربعین دارد.

وی ادامه داد: همکاری در راه اندازی و استقرارموکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) در سه راهی کارخانه سیمان، راه اندازی موکب حضرت قاسم(ع) (نوجوانان حسینی) و ایستگاه مهمانان کوچک امام حسین(ع) در پایانه مرزی مهران و هماهنگی برای استقرار تریلر سیار کانون پرورش فکری مرکز در میدان اربعین از اقدامات این اداره کل در ایام اربعین است.

وی ادامه داد: اهدای دست سازهای عاشورایی و محرمی به کودکان و نوجوانان زائر، انجام فعالیت های ادبی در قالب دل نوشته و شعر و سفرنامه نویسی و اهدای بسته های فرهنگی به زائران از برنامه های فرهنگی این اداره کل در اربعین است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ادامه داد: اربعین فرصتی مناسب برای تبیین ارزش های دینی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان با هدف بهره‌مندی از فرصت محرم و اربعین برای آگاهی‌بخشی و آشنایی و ترویج سبک زندگی اسلامی، انتقال محتوا و پیام محرم و اربعین حسینی به این مخاطبان است.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: اربعین یک گردهمایی معنوی بزرگ و جاودانه است و افتخار بزرگی برای استان ایلام به عنوان پایتخت خادمان امام سیدالشهداست و ما تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات مناسب به زائران عزیز به کار برده ایم.

وی ادامه داد: انجام فعالیت های فرهنگی از طریق تولید و نشر محتوا در قالب‌های مختلف ادبی وهنری با موضوع محرم و اربعین حسینی از اهداف حضور در این رویداد بزرگ است.

وی ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی کارکنان این مجموعه گفت: مربیان مراکز و کارکنان ستادی، با عشق به آقا امام حسین(ع) و خاندان مطهر اهل بیت عصمت و طهارت جهت خدمت خالصانه و صادقانه به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خصوصا کودکان و نوجوانان به طور شبانه روز در موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سه راهی کارخانه سیمان، پایگاه و موکب اداره کل مستقر در مهران و دبیرخانه استانی این رویداد مستقردر اداره کل تا پایان این رویداد بزرگ معنوی خالصانه پای کار هستند.

وی تصریح کرد: در جریان واقعه کربلا، ‌نام‌های مقدسی از کودکان و نوجوانان مثل: حضرت قاسم، حضرت عبدالله‌بن‌حسن،‌ حضرت رقیه، حضرت علی‌اصغر وجود دارد و بهترین فرصت برای معرفی الگوهای رفتاری و اعتقادی به کودکان و نوجوانان زائر برپایی موکب ها و پایگاه های فرهنگی در مهران است.

وی در پایان گفت: فعالیت های فرهنگی و حضور کارکنان این اداره کل در اربعین امام حسین(ع) از اول شهریور ماه تا پایان اربعین در مکان های اعلام شده ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =