کتاب نقطه آغاز تمام فعالیت‌های کانون است

همزمان با هفته دولت مدیر کل کانون پرورش فکری استان به همراه معاونین و مسئولین شهرستان کاشمر از مرکز فرهنگی هنری کاشمر بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی همزمان با هفته دولت بازدید از کانون پرورش فکری کاشمر با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل استان، مهدی شیردل معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کاشمر، روسای ادارات و شورای اداری شهرستان در روز سه شنبه ۷ شهریور انجام شد.

کتاب نقطه آغاز تمام فعالیت‌های کانون است

در این بازدید ابراهیم زره‌ساز حامل پیام تقدیر و تشکر فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود و از زحمات خالصانه و جهادی مربیان پرتوان مرکز ثابت و سیار کاشمر قدردانی کرد.

مدیر کل کانون با اشاره به مرکزیت تربیتی، هویتی فعالیت‌های کانون گفت: تمامی برنامه‌ها و اتفاقاتی که در کانون در حوزه‌های تبلیغی، ترویجی، تربیتی، مفهومی، هویتی و... بر پایه کتاب است. در کانون ۶۷ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع کتاب اجرا می‌شود و در واقع قصه و کتاب پیشانی کارهای کانون هستند.

وی افزود: کتاب، محور سینمای اقتباس است که رهبر معظم انقلاب رسالت سینما را بر همین اساس قرار داده‌اند و بازیابی هویت غنی دینی و بازیابی هویت غنی تاریخی برای نسل امروز با استفاده از ظرفیت‌ها و ابزارهای فرهنگ و هنر ضروری است چرا که یکی از ابزارهای بسیار مؤثر برای ارتباط نسلی است.

ایشان با اشاره به فضای امن و مناسب کودک و نوجوان گفت: در حقیقت کانون فضای استعدادیابی است و این استعدادها در فرآیندی که توسط مربیان اجرا می‌شود استعدادیابی می‌شوند چرا که کودکانی که وارد کانون می‌شوند در طول زمان استعدادهایشان را می‌شناسند و بر پایه خودباوری و اتکا بر توانمندی خودشان شکوفا می‌شوند. مصداق این ادعا هنرمندانی هستند که امروز در رشته‌های مختلف متخصص هستند و این متخصصین از دل کانون در کودکی برخاسته‌ و رشد کرده‌اند.

مدیر کل عنوان کرد: وقتی کودک وارد کانون می‌شود، باید بتوانند آزادانه کتاب بگیرد و در فعالیت‌های مختلف شرکت کرده و مسیر پیشرفت خود را در پیش بگیرد و لازمه این پیشرفت نظارت همه‌جانبه غیرمستقیم بر محتواست و چون مرحله گذر از فضای فرآیند فرهنگ‌سازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طولانی مدت است این اقدامات اثرگذار است.

زره‌ساز با اشاره به مهارت‌هایی که کانون پرورش فکری در دستور کار خود قرار داده و شامل خودباوری، اعتماد به نفس، مهارت نه گفتن و ... است، اظهار کرد: کودکان باید شخصیت‌ها و بزرگان شهر خود را به خوبی بشناسند. در خاتمه خطاب به مخاطب کودک و نوجوان شهرستان کاشمر گفت: اگر بخواهید در حوزه دین تحقیق و تفکر کنید و برای تاریخ شهرستان‌تان افتخار کسب کنید باید کتاب بخوانید.

کتاب نقطه آغاز تمام فعالیت‌های کانون است

در ادامه مهدی شیردل معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری کاشمر،  در این بازدید گفت: باید شرایط حضور حداکثری کودکان را در کانون‌ها فراهم کرد. اگر با سلیقه روز نسل آینده‌ساز حرکت نکنیم قطعأ عقب خواهیم افتاد، باید با استفاده از توان دغدغه‌مندان و دلسوزان و صاحبان سبک و ایده هسته فکری کانون را تشکیل داد.

وی افزود: کانون پرورش فکری بیشتر به جای اینکه محل فعالیت کودکان باشد باید محل طراحی و ایده باشد. نیاز امروز استعدادهای فرزندان و کودکان و نوجوانان ما در محتوای به روز و طرح‌های مورد پسند نسل امروز است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. کشف و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان باید در کانون‌های پرورش فکری صورت گیرد. چرا که دشمنان امروز به دنبال ایجاد فاصله بین کودکان و والدین هستند که نباید گذاشت این اتفاق بیفتد، کودکان آینده‌سازان این کشور هستند.

ایشان در خاتمه با اشاره به هنر زیبانویسی از آن به عنوان یکی از هنرهای مغفول مانده یاد کرد و پرداختن به آن را در کانون ضروری دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =