انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک ادارات کل کانون پرورش فکری و کمیته امداد استان زنجان

طی تفاهم‌نامه همکاری مشترک ادارات کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان بر لزوم ایجاد بسترهای مناسب جهت خدمات‌رسانی به تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی تاکیدشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری  استان زنجان، این تفاهم‌نامه با هدف هم‌افزایی و تعامل میان دستگاه‌های فرهنگی در راستای پیشبرد اهداف مورد نظر دستگاه‌ها و همچنین بهره مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود با هدف رشد و بالندگی و تعالی دو دستگاه و در نهایت پویایی و نشاط و ارتقا سطح بینش و دانش معرفتی میان جامعه هدف به امضای علیرضا عیسی‌خانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و روح‌الله صالحی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) رسید.

 این تفاهم‌نامه که در ۹ شهریورماه ۱۴۰۲ به میزبانی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی( ره) استان زنجان صورت‌گرفت بر ایجاد بسترهای لازم برای خدمات‌رسانی به تمامی مخاطبان، به ویژه کودکان و نوجوانان کم‌برخوردار تاکید و از تعهدات فی‌ما بین آن بود.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان زنجان در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه، به تشریح سیاست‌ها و اهداف این نهاد پرداخت و از ظرفیت‌های گسترده مراکز فرهنگی هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، مراکز سیارشهری، روستایی و فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سخن‌به ‌میان ‌آورد.

علیرضا عیسی‌خانی در ادامه به ظرافت‌های فعالیت‌ در کانون اشاره و با خاطرنشان‌کردن توان‌مندی مربیان این مجموعه در جذب و پایدارسازی اعضا گفت: تعهد و مهربانی، خصیصه بارزی است که به جذب مخاطب، هدایت کودک و نوجوان در مسیر پرورش استعدادها کمک‌می‌کند.

وی درعین‌حال، این حرکت‌ها را هدف‌مند و فرآیندمحور توصیف و با اشاره به محوریت کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهارکرد: تمامی فعالیت‌های کانون پرورش فکری با تکیه بر آموزه‌های دینی آغازشده و به کتاب و تربیت نسلی مومن، متعهد و انقلابی ختم‌می‌شود.

تحقق عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، از دیگر اهداف کانون پرورش فکری است که در سخنان عیسی‌خانی به آن اشاره‌ شد و وی با خاطر نشان‌کردن رسالت این مجموعه در جهت بهره‌مندی تمامی آینده‌سازان از برنامه‌های کانون اظهارداشت: هم‌گرایی با دستگاه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان و برگزاری این نشست، حرکتی در همین مسیر محسوب‌می‌شود.

وی اضافه‌کرد: ثبت نام و عضویت کودکان و نوجوانان تحت پوشش امداد در کارگاه‌های قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش، عروسکی پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتابخوانی، نقاشی، سفالگری، تکه چسبانی، گفتگوهای آزاد، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و ادبی به مناسبت هفته ملی کودک برای اعضای کودک و نوجوان دو دستگاه همکاری جهت داوری آثار مسابقات هدایت و نظارت بر روند اجرای مسابقات اعم از اجرای کارگاههای آموزشی از دیگر مفاد این تفاهم نامه همکاری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان هم با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک و استقبال از برنامه‌های پیشنهادی گفت: خدمات کانون برای کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است و برای تربیت نسل آینده مثمر ثمر می‌باشد.

روح‌الله صالحی گفت: این تفاهم نامه با رویکرد محرومیت زدایی در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ خیر، احسان و نشر سنت‌های حسنه اسلامی با ارائه خدمات، آموزشی پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی بین‌المللی و رسانه‌ای به افراد و خانواده‌های نیازمند، شناسایی و حمایت از کودکان و نوجوانان تحت حمایت مستعد و علاقمند به فعالیتهای هنری در راستای پرورش، ایجاد و توسعه فرصتهای برابر ،آموزشی فرهنگی و تربیتی برای کودکان و نوجوانان علاقمند هر دو استعدادها و ارائه خدمات بهتر به آنها منعقد شد.

وی در ادامه، کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی را ثمره حضور در مراکز فرهنگی کانون دانست و افزود: برای بهره‌مندسازی هرچه‌بیش‌تر کودکان و نوجوانان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، به ویژه آینده‌سازان نخبه این مجموعه، از برنامه‌های کانون پرورش فکری تلاش‌می‌کنیم.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک ادارات کل کانون پرورش فکری و کمیته امداد استان زنجان

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک ادارات کل کانون پرورش فکری و کمیته امداد استان زنجان

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک ادارات کل کانون پرورش فکری و کمیته امداد استان زنجان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =