یاد و خاطره «کودکان کربلایی» را گرامی داشتند

اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 9 با حضور مدیرکل کانون استان تهران یاد و خاطره «کودکان کربلایی» با اجرای چندین ویژه برنامه گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران ، 100 نفر از اعضای مرکز شماره 9 کانون استان تهران چهارشنبه 8 شهریور  با همراهی والدین و با حضور مریم حقی مدیرکل کانون پرورش فکری استان و کارشناسان آموزش و پژوهش و روابط عمومی کانون  در ویژه برنامه «کودکان کربلایی» یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی داشتند.

این برنامه با قصه‌گویی الهه تاجیک با قصه ی «دشت بلا»  آغاز شد و سارینا سیفی و هلما یارمحمدی اعضای نوخوان  با پرده خوانی«از کوچکترین سرباز تا شهادت دختر سه ساله»  حال و هوای متفاوت به فضای مرکز بخشیدند.

و در ادامه نگار کرمی عطا  عضو نونگاه  شعر «دختران عاشورایی» را برای حاضرین خواند.  مهتاب شهیدی در بخش دیگری از برنامه واقعه اربعین و اسرای عاشورا را معرفی کرد و پسران نوجوان مرکز هم با سرود « راهیان کربلا» متشکل از امیرعلی بردبار، هانی صادقی، شروین گورانی، کسرا پورآتشی، تیام تنسرنیا، امیرحسین میرزایی با زائرین مراسم پیاده روی اربعین هم نوا شدند و این سرود با مربی گری مهتاب شهیدی اجرا شد. 

مریم حقی؛ در گفتگو با اعضای حاضر در این ویژه برنامه آنها را دعوت به شناخت بیشتر امام حسین و یارانشان کرد و در مورد حال و هوای این روزها و آرزوی آنها برای حضور در این سفر معنوی با هم به بحث و شنود پرداختند.

در بخش مسابقه  شناخت ضرب المثل‌های عاشورایی و معرفی آنها به اعضا برگزار شد و هدف از این ویژه برنامه آشنایی بیشتر اعضا با مراسم نذری و واقعه اربعین حسینی  و شخصیت امام حسین (ع) بود.

 در پایان برنامه از میهمانان با آش نذری که با همکاری والدین مرکز تهیه شده بود پذیرایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =