فرش ملی ازندریان به کودکان و نوجوانان معرفی شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره برنامه‌ کانون برای پرداختن به خرده فرهنگ‌ها گفت: فرش ازندریان ثبت ملی شده است که باید برای کودکان و نوجوانان این مرکز این هنر یک موضوع جدی باشد و با خلاقیت این هنر ملی و حتی جهانی به آنها معرفی شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به همراه کارشناسان کانون از مرکز فرهنگی- هنری شهر ازندریان، شهر فرش‌های نفیس ایران بازدید کردند.

 مربی مسوول مرکز فرهنگی- هنری شهر ازندریان ضمن خوش‌آمدگویی اظهار کرد: این مرکز دارای 445 عضو فعال و 12 هزار جلد کتاب است.

لیلا عباسی افزود: این مرکز با وجود داشتن تعمیرات و کارهای ساختمانی و بودن کارگر حتی یک روز کلاس‌های خود را تعطیل نکرده و در حیاط مرکز و فقط با یک کلاس کارگاه‌ها و کلاس‌های هنری و فرهنگی خود را چون خوشنویسی، نقاشی، سفال و کتابخوانی برپا کرده است.

معرفی فرش ازندریان به کودکان و نوجوانان مورد توجه کانون باشد

 وی ادامه داد: هر روز تعداد زیادی از اعضا برای بردن کتاب به کتابخانه آمده و کتاب امانت می‌گیرند و کار پویش کتاب را با بچه‌ها شروع کرده‌ایم.

عباسی با بیان اینکه شهر ازندریان شهری هنری و صنعتی است گفت: چندین کارگاه بزرگ تولید لباس در این شهر وجود دارد که تمامی کارهای آنها به سراسر ایران صادر می‌شود و در این شهر همه مشغول کار و فعالیت هستند.

در این بازدید مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به توجه مراکز در سطح استان به خرده فرهنگ‌های منطقه خود گفت: ازندریان به نام شهر نفیس ایران شناخته شده و فرش ازندریان یکی از فرش‌های قیمتی است که با دستان هنرمند مردم این خطه بافته می‌شود.

معرفی فرش ازندریان به کودکان و نوجوانان مورد توجه کانون باشد

معصومه ابراهیمی‌هژیر با  اشاره به ثبت ملی فرش ازندریان خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌ کانون برای پرداختن به خرده فرهنگ‌ها باید موضوع فرش برای کودکان و نوجوانان این مرکز یک موضوع جدی باشد که با خلاقیت این هنر ملی و حتی جهانی به آنها معرفی شود.

معرفی فرش ازندریان به کودکان و نوجوانان مورد توجه کانون باشد

در ادامه مدیرکل از کارگاه نقاشی مریم روزبهانی، مربی نقاشی کانون کرد، بانوی کوتاه قامت اما با روحی بزرگ که صبورانه به کودکان و نوجوانان نقاشی یاد می‌دهد و به آنها می‌آموزد که باید استعدادهای خود را کشف و تقویت کنند.

مربی که دائم به شاگردانش یاد می‌دهد که برای آموختن هرگز دیر نیست فقط باید شروع کرد و دنبال علاقه خود رفت و تلاش کرد تا به موفقیت رسید.

معرفی فرش ازندریان به کودکان و نوجوانان مورد توجه کانون باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =