توجه به رسانه و تنوع کارکردهای آن در حوزه مباحث تربیتی بسیار مهم است

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از مرکز تخصصی سینما و رسانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی بازدید از مرکز فرهنگی شماره ۵ مشهد و مجموعه سورنا و رونمایی از فراخوان پویش «من الحبیب الی الغریب» با حضور حجه الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، حجه الاسلام عماد دخانی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سیدامیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری استان، معاونین و کارشناسان کانون و حسین لطفی مدیر مسئول مرکز سورنا در مرکز تخصصی سینما و رسانه نوجوان (مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ مشهد) برگزار شد.

توجه به رسانه و تنوع کارکردهای آن در حوزه مباحث تربیتی بسیار مهم است

حجه الاسلام گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از اتفاق شکل گرفته و تعامل فرهنگی کانون پرورش فکری و سورنا گفت: این تعامل نشان از خلاقیت، همت، نوآوری و تلاش خوب دوستان دارد؛ تلاشی که منتظر ابلاغ و دستور و بودجه ویژه نبوده و این موضوع برای من بسیار قابل توجه، ارزشمند و روحیه بخش است. معاون استاندار در ادامه افزود: توجه به رسانه و تنوع کارکردهای رسانه و مباحث تربیتی که در این پروژه دیده می‌شود بسیار عالی و ارزشمند است و قابلیت اضافه کردن محورهای دیگر به این طرح در آینده وجود دارد. پایه‌گذاری این مجموعه و عملکرد آن از آن جهت که کار جدیدی‌ست و الگو و مرجع قرار خواهد گرفت حائز اهمیت است.  وی با تاکید بر ایجاد زمینه فعالیت برای انواع سلیقه‌ها و ذائقه‌ها گفت: به جریان تحلیل و نقد به شکل ویژه بپردازید و برای پرورش نگاه تحلیلگر در نوجوانان برنامه ریزی دقیق داشته باشید. ایشان با اشاره به کتاب تجربه ماندگار شهید آوینی ایشان را الگویی مناسب برای نوجوانان علاقمند به سینما و رسانه دانست.

توجه به رسانه و تنوع کارکردهای آن در حوزه مباحث تربیتی بسیار مهم است

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون خراسان رضوی ضمن خیرمقدم به معاون استاندار و میهمانان و تشکر از دغدغه‌مندی مسئولین حاضر در حوزه نوجوان، با اشاره به چگونگی شکل‌گیری ایده راه‌اندازی سورنا و نیاز مخاطب نوجوان به فعالیت‌های حوزه سینما و رسانه گفت: توافق اولیه ما با مجموعه سورنا محور بودن کتاب و فعالیت در بستر کتاب و کتابخوانی‌ست. وی ضمن اشاره به تاکید و دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه سینمای اقتباسی گفت: سینما اقتباسی فعالیت سینمایی مبتنی بر کتاب و رمان است که باید به صورت خاص بدان پرداخته شود. لذا در کتابخانه‌های کانون با اعضا کتابخوان و فعالیت‌های کتاب محور این بستر به خوبی آماده است.

زره ساز در ادامه با توجه به گرایش بسیار کودکان و نوجوانان به گوشی و بازی‌های مجازی گفت: در این مجموعه سعی داریم به ترویج بازی‌های رومیزی با محتوای فرهنگی بپردازیم. وی ضمن اشاره به رزومه تخصصی حسین لطفی مدیر مجموعه سورنا گفت: همکاری کانون و سورنا به عنوان شریک فرهنگی و در راستای جذب و پایدارسازی اعضا نوجوان و ورود تخصصی آنها به حوزه سینما شکل گرفته است و نویدبخش اتفاقات خوب در این حوزه خواهد بود.

توجه به رسانه و تنوع کارکردهای آن در حوزه مباحث تربیتی بسیار مهم است

شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های کانون و همکاری‌های صورت گرفته میان آموزش و پرورش و کانون گفت: با توجه به مخاطب مشترک دو مجموعه، هدایت دانش‌آموزان مستعد و علاقمند به فضای کانون پرورش فکری و مجموعه سورنا اتفاق مبارکی خواهد بود. وی ضمن تاکید بر بستر مناسب طرح کانون مدرسه و حضور دانش‌آموزان در کتابخانه‌های کانون و همچنین تفاهم‌نامه‌های مشترک مبنی بر توانمندسازی معلمان در حوزه فعالیت‌های پرورشی، هنری و ادبی از برنامه‌ریزی ویژه در راستای گسترش این همکاری‌ها خبر داد. وی افزود: محتوا در سینما و رسانه بسیار حائز اهمیت است و افرادی مانند شهید آوینی نمایانگر این اهمیت هستند.

توجه به رسانه و تنوع کارکردهای آن در حوزه مباحث تربیتی بسیار مهم است

حجه الاسلام عماد دخانی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز ضمن اشاره به آسیب‌های موجود در فضای جامعه و نیاز به کار فرهنگی برای پیشگیری از این آسیب‌ها گفت: توجه اصلی و پایه‌گذاری تربیتی باید در سطح کودک و نوجوان صورت گیرد تا جامعه‌ای سالم را شکل بدهیم. وی همچنین با تاکید به نقش والدین در این حوزه گفت: در یک مرکز روانشناسی که دورنمای آینده فرزندان بعد از طلاق برای خانواده‌ها ترسیم شد شاهد رشد آمار سازش و پیشگیری از طلاق بوده‌ایم که این امر بیانگر اهمیت کودکان و نوجوانان در فضای خانواده و نقش آنها در تحکیم بنیان خانواده می‌باشد.

در حاشیه این بازدید، رونمایی از فراخوان فرهنگی، هنری و ادبی سوگواره «من الحبیب الی الغریب» با حضور مسئولین و میهمانان صورت گرفت.

توجه به رسانه و تنوع کارکردهای آن در حوزه مباحث تربیتی بسیار مهم است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =