اربعین فرصت مناسبی برای تبیین ارزش های دینی است

کانون پرورش فکری به منظور ارائه خدمات فرهنگی به زائران اربعین به خصوص کودکان و نوجوانان فعالیت های مختلفی را در موکب های استان ایلام وشهر مهران انجام می دهد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان ایلام: فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از تماشاخانه و موکب های کانون در منطقه صفر مرزی حضور یافت و در کنار سایر مربیان به خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت.
این مدیرفرهنگی ضمن تسلیت ایام گفت: همه همکاران کانون پرورش فکری به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات فرهنگی به زائران اربعین به خصوص کودکان و نوجوانان در موکب های مرزی مهران هستند.
رستگار افزود: درموکب حضرت قاسم(ع) (نوجوانان حسینی) و ایستگاه مهمانان کوچک امام حسین(ع) و تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری مرکز در میدان اربعین میزبان زائران کربلای معلی هستیم.
وی ادامه داد: پیشانی بند هایی در ایستگاه مهمانان کوچک امام حسین(ع)  از سوی مربیان چاپ و در اختیار زائران قرار می گیرد که مورد توجه کودکان ونوجوانان، خانواده ها و مسئولان قرار گرفته است.
اهدای دست سازهای عاشورایی و به کودکان و نوجوانان، انجام فعالیت های ادبی در قالب دل نوشته، شعر، سفرنامه نویسی و اهدای بسته های فرهنگی و کتاب‌های «چهل روز عاشقانه» و «تشنه لبان» و «هنگام باران بود» به زائران از دیگر برنامه های فرهنگی این اداره کل در اربعین است.

اربعین فرصت مناسبی برای تبیین ارزش های دینی است


رستگار با اشاره به حضورتماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در شهرمهران بیان داشت: نمایش «بچه‌های محرم» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا تُرمان در منطقه صفر مرزی ایلام در طول روز 3 بار برای زائران و کودکان و نوجوانان اجرا می شود و در پایان هر اجرا مسابقه های پرسش و پاسخ همراه با اهدای هدایای فرهنگی و کتاب همراه است.  
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام اضافه کرد: اربعین فرصتی مناسب برای تبیین ارزش های دینی، ترویج فرهنگ ایثارو شهادت، انتقال محتوا و پیام محرم به مخاطبان است.
فاطمه رستگارعنوان داشت: تولید و نشر محتوا در قالب‌های مختلف فرهنگی، ادبی و هنری با موضوع: واقعه عاشورا و پیاده روی بزرگ اربعین حسینی از اهداف حضور کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در این رویداد بزرگ است.
وی تصریح کرد: در جریان واقعه کربلا، ‌نام‌های مقدسی از کودکان و نوجوانان مثل: حضرت قاسم، حضرت عبدالله‌بن‌حسن،‌ حضرت رقیه، حضرت علی‌اصغر وجود دارد و بهترین فرصت برای معرفی الگوهای رفتاری و اعتقادی به کودکان و نوجوانان زائر، در موکب ها و پایگاه های فرهنگی درمسیر راهپیمایی است.
وی در پایان گفت: فعالیت های فرهنگی و حضور کارکنان این اداره کل در اربعین امام حسین(ع) از اول شهریور ماه تا پایان اربعین در مکان های اعلام شده ادامه خواهد داشت.

اربعین فرصت مناسبی برای تبیین ارزش های دینی است

اربعین فرصت مناسبی برای تبیین ارزش های دینی است

اربعین فرصت مناسبی برای تبیین ارزش های دینی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =