کد خبر: 329902
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
بازدید 151
«مثل یاران امام حسین علیه السلام»

اعضای مرکز اسلامشهر یک و اعضای موسسه خیریه تکریم انسان در ویژه برنامه‌ای یاد و خاطره ی سالار شهیدان و شهدای کربلا را در آستانه اربعین حسینی گرامی داشتند

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان تهران، ویژه برنامه اربعین با عنوان «مثل یاران امام حسین علیه السلام»  با حضور 150 نفر اعضای مرکز اسلامشهر یک و 43 نفر مربیان وکودکان و نوجوانان موسسه خیریه تکریم انسان و با همراهی حسن اذانگو ریس خبرگزاری صداوسیمای شهرستان اسلامشهر، سیدعلی حسینی معاون مالی و اداری وکارشناسان کانون استان تهران و ساسان حق‌شناس خبرنگار ویژه آموزش و پرورش در سالن سینماکودک مرکز برگزار شد و هدف از اجرای آن با توجه به نزدیک شدن به اربعین امام حسین (علیه السلام) آشنایی بیشترکودکان و نوجوانان با فرهنگ شهادت و ایثار بود.

در ابتدای این مراسم اعضای خردسال حامل قرآن؛ آوین عبدالهی، محیاکریمی، بهارخزایی، المیرا منصوری مراسم حمل قرآن تا جایگاه تلاوت را اجرا کردند و در ادامه سوره‌ای از این کتاب مقدس توسط حسین صدیق عضو نوجوان مرکز قرائت شد و دعای فرج با زبان کودک و سرود ملی پخش شد. پخش فیلم مسافران نیاز از تولیدات کانون و معرفی شخصیت حضرت امام حسین و خوانش متن ادبی توسط مجری محمدعلیپور مربی مسئول مرکز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

بخش دیگری از برنامه قصه‌گویی توسط آراد صدیق عضو نوجوان مرکز با قصه ی «سقای تشنه لب» بود و در  ادامه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به حاضرین معرفی و از آنها برای شرکت در بخش‌های مختلف این جشنواره دعوت شد.

از بخش‌های جذاب مراسم می‌توان به تعزیه «وداع حضرت علی‌اکبر با مادرش» که توسط مصطفی فتحی و هاتف دنیوی اجرا شد اشاره کرد. و در بخش دیگری «پرده خوانی متوکل عباسی» با اجرای مصطفی فتحی آذین بخش مراسم بود.

قابل ذکر است بخشی از مراسم به بازگشایی سالن سینما کودک که پس از تلاش‌های فراوان مدیریت استان و همکاران واحد مالی و اداری و عمرانی نوسازی و تجهیز شده بود اختصاص یافت و خبر این مراسم توسط خبرنگار نوجوان مرکز آیدا جلالی‌کیا در خبرگزاری پانا پخش شد.

درپایان مراسم هم از حاضرین پذیرایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =