کد خبر: 330006
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
بازدید 286
کانون استان ایلام در مسیر اربعین/۱۶

طلوع غمگین اربعین بر ایستگاه کانون استان ایلام

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، عاقبت اربعین حسینی، با حزن و اندوه از راه رسید و اشک و دلتنگی را مهمان کانونی های استان ایلام کرد. روزها و شب هایی که  لبریز از حس خوبی و معنویت و عشق به سرور و سالار شهیدان بود و آلبوم خاطرات همکاران لبریز از تصاویر به یاد ماندنی و زیبا از شور و شعور عاشورایی و کربلایی شد

 اربعین از راه رسید و قلمی که از نوشتن این واقعه ناتوان است. برای این اتفاق و این جسارت، اگر تا آخر عالم اشک بریزیم، باز هم کم است. اگر تا آخر عمر بر سر مقتل‌ها گریه کنیم تا به روز چهلم برسیم، از دیده‌ها خون می‌چکد. پس از چهل روز همه قلم‌ها داغدار و عزادار هستند، بگذارید غم دل را فریاد بزنند.

 کانونی های عاشق، به عشق زائران کوچک و بزرگ هم چنان بی احساس خستگی سرپا ایستادند و پرنشاط و فعاب و پویا و فارغ از جایگاه اداری و پست و مسئولیت، مشغول خدمتگذاری شدند.

در موکبی که به نام حضرت قاسم مزین شده، همه نگاه شان را به پنجره ای دوخته بودند که رو به بین الحرمین باز می شد و با ارادتی قلبی دور هم جمع شده بودند تا مشق ارادت را بر صفحه ی دل های زائران کوچک بنویسند.

یکی با شربت نذری و آبی خنک از زائری استقبال و دیگری بسته ای فرهنگی و دست سازه ای عاشورایی که به همت کانونی های عاشق در استان های مختلف ساخته و ارسال شده؛ را در میان کودکان و نوجوانان تقسیم می کرد.

یکی دل نوشته های بچه ها و حتی بزرگترها جمع می کرد و دیگری وسایل نقاشی و کتاب و سربند و... در اختیار زائران قرار می داد.

اینجا مدیرکل و معاون و کارشناس و مربی همه یکدل و همراه عاشقانه به
زائران امام حسین(ع) خدمت می کنند و بی احساس خستگی و گرما؛ شلوغی مرز و... چون پروانه به دور شمع وجود زائران می چرخیدند.

اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری استان همزمان با سراسر کشور
دست‌سازه‌هایی برای هدیه به مهمانان  کوچک ‌امام حسین (ع) آماده و تهیه می کردند.دست‌سازه‌ها که توسط کودکان و نوجوانان با هدایت مربیان مراکز کانون تهیه می شد و به سوی کربلا و برای اهدا در میان زائرین کوچک‌ می‌رفت.

این طرف مرز در چند قدمی کربلا در پایتخت عشق به زائرین امام حسین (ع) دل ها همه یکی شده بود و دست ها دل داده اند به خدمت رسانی فرهنگی هنری وادبی برای مهمانان کوچک  امام حسین( ع) و خالق زیباترین دست سازه ها شده
بودند.کودکان و نوجوانان زائر با حضور در ایستگاه فرهنگی کانون با شوق واشتیاق از سفر اربعین و اشتیاق شان به زیارت می گفتند و دلنوشته های بی قرارشان را بر صفحه کاغد به آرامش می رساندند.کودکان و نوجوانان عاشورایی با راهنمایی مربیان مستقر در پایگاه، بعد از پذیرایی با آب و شربت، به انجام فعالیت ادبی مشغول می شدند و دل نوشته های شان را به مربی می دادند.کودکان و نوجوانان عاشورایی، عشق و ارادت و علاقه و آرزوهایشان را درقالب دلنوشته با سرور و سالار شهیدان در میان می گذاشتند و سپس با دریافت هدیه و بسته ای فرهنگی، پایگاه را به سمت خروج از مرز  ترک می کردند.

فاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ضمن عرض تسلیت فرارسیدن اربعین امام حسین(ع) گفت: اربعین فرصتی مناسب برای تبیین ارزش های دینی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان با هدف‌بهره‌مندی از فرصت محرم و اربعین برای آگاهی‌بخشی و آشنایی و ترویج سبک زندگی اسلامی، انتقال محتوا و پیام محرم و اربعین حسینی به این مخاطبان است.

وی با اشاره به فعالیت های اداره کل کانون پرورش فکری استان ایلام در ایام اربعین گفت:همکاری در راه اندازی و استقرارموکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) در سه راهی کارخانه سیمان،راه اندازی موکب حضرت
قاسم(ع)(نوجوانان حسینی)و ایستگاه مهمانان کوچک امام حسین(ع)در پایانه مرزی مهران و هماهنگی برای استقرار تریلر سیار کانون پرورش فکری مرکز در میدان اربعین از اقدامات این اداره کل در ایام اربعین بود که خوشبختانه در کیفیت و کمیت عالی برگزار شد.

وی ادامه داد: ماه ها قبل از آغاز پیاده روی بزرگ اربعین و راه اندازی موکب ها و ایستگاه های فرهنگی، جلسات شورای سیاستگذاری اربعین در اداره کل با حضور اعضا و با هدف تبیین اهداف برنامه‌های اربعین و تشریح سیاست‌های کانون در برگزاری هرچه ‌باشکوه‌تر اربعین حسینی و برنامه ریزی جهت برپایی موکب ها و برنامه‌ریزی های متعدد برگزار و برای حضوری تاثیرگذار در مرز و این کنگره عظیم برنامه ریزی شد.

وی گفت: تلاش های زحمات شبانه روزی، برنامه ریزی کارکنان، معاون فرهنگی، رئیس امور مالی، حراست، کارشناسان معاونت های فرهنگی و اداری و مالی و مربیان فرهنگی و هنری و ادبی مراکز استان کانون استان ایلام و انجام فعالیت ها، عاشقانه و خالصانه بود و این عزیزان تمام همت و تلاش و کوشش خود را برای اجرای بهتر برنامه ها و خدمات موثر و مناسب به زائران آقا امام حسین (ع) خصوصا کودکان و نوجوانان به کار بردند و امید که مورد
قبول آقا امام حسین(ع) قرار بگیرد که از این همکاران تشکر می کنم.

وی ادامه داد: اهدای دست سازهای عاشورایی و محرمی به کودکان و نوجوانان زائر، انجام فعالیت های ادبی در قالب دلنوشته و شعر و سفرنامه نویسی و اهدای بسته های فرهنگی به زائران از برنامه های فرهنگی این اداره کل در ایستگاه بود که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این دست سازه ها توسط اعضای مراکز فرهنگی هنری استان های اصفهان، بوشهر، گیلان و هرمزگان, همدان  با هدایت مربیان و کارشناسان به منظور اظهار عشق و ارادت به امام حسین (ع) و همراهی معنوی با زائران کودک و نوجوان ساخته شده و در اختیار اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و
نوجوانان استان ایلام قرار داده شده است.

رستگار گفت: مربیان مراکز و کارکنان ستادی، با عشق به آقا امام حسین(ع) و خاندان مطهر اهل بیت عصمت و طهارت جهت خدمت خالصانه و صادقانه به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خصوصا کودکان و نوجوانان به طور شبانه روز در
موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سه راهی کارخانه سیمان، پایگاه و موکب اداره کل مستقر در مهران و دبیرخانه استانی این رویداد مستقر در اداره کل تا پایان این رویداد بزرگ معنوی خالصانه پای‌کار بودند و نهایت همت و تلاش خود را به کار بردند تا خاطراتی زیبا و معنوی در ذهن و حافظه  کودکان و نوجوانان برجا بگذارند.

وی ادامه داد: حضور دلگرم کننده و انگیزه بخش برخی از مسئولان و مدیران استانی و مسئولان شهرستان در ایستگاه و در کنار همکاران کانون و
همچنین همکارانی از اداره مرکزی کانون در استان ایلام و مهران، موجب خوشحالی و تقویت انگیزه در میان همکاران شد تا علاوه بر آشنایی با فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این پایگاه ها، شاهد ایثار و فداکاری شبانه روزی همکاران نیز باشند که عاشقانه و خالصانه برای اشاعه و تبیین فرهنگ ناب محرم و قیام آقا امام حسین(ع) تلاش و همت دارند.

وی در ادامه ضمن تقدیر و سپاس از همکاری ادارات کل کانون در استان ها خصوصا استان های اصفهان و لرستان (به عنوان استان های معین و همکار) گفت: همکاری ارزشمند این استان ها و سایر استان های دیگر موجب شد تا فعالیت ها و برنامه های اجرا شده از کیفیت بالاتری برخوردار شوند و از طرفی موجب تقویت تعامل و تشریک مساعی بیشتر شد.

رستگار ادامه داد: ان شاالله تلاش و کوشش همکاران کانونی در مسیر کنگره بزرگ اربعین برای زائزان سرور و سالار شهیدان، توشه ای ارزشمندو باقیات و صالحاتی ماندگار باشد.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، همچون سال گذشته، با حضور فعال در مرز بین المللی مهران و استقرار ایستگاه فرهنگی وموکب ، نقشی فعال و موثر در عرصه فعالیت و خدمات فرهنگی و هنری و ادبی برای زائران کودک و نوجوان داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =