برگزاری نشست خبری مشترک مدیران ارشد حوزه تعلیم و تربیت استان خراسان رضوی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با حضور در نشست خبری مشترک مدیران ارشد حوزه تعلیم و تربیت استان از طرح‌ها، فعالیت‌ها و ظرفیت کانون به عنوان یکی از نهادهای متخصص حوزه کودک و نوجوان صحبت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی امروز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲ نشست خبری  پروژه مهر آموزش و پرورش استان با حضور مدیران کل حوزه تعلیم و تربیت استان، سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان، جاسم حسین پور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، محمدرضا دیمه کار مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی و رنجبر مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان در خصوص طرح ملی بازگشایی مدارس و آغاز مهر برگزار شد.

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان با اشاره به ۲۱ شهریورماه روز سینما و تبریک به اهالی سینما و رسانه گفت: مقام معظم رهبری بر سینما اقتباسی تاکید ورزیدند و رسالت اصلی و مبنای تمام فعالیت‌های کانون بر مبنای کتاب است. ایشان با اشاره به ۳۷ مرکز ثابت، ۸ مرکز سیار،   ۳ مرکز پستی، یک مرکز مکاتبه‌ای و تنها تماشاخانه سیار استان‌های کانون که در آنها ۶۲ فعالیت با محور کتاب انجام می شود  را ظرفیتی مناسب برای  همکاری و تعامل نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها دانست و این تعامل را برای مخاطبین کودک و نوجوان استان ضروری دانست و طرح کانون مدرسه را که با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری انجام شد را یک الگوی موفق از تعامل و همکاری دانست که در آن مربیان توانمند کانون پرورش فعالیت‌های کتاب محور را در مدارس اجرا کردند.  

مدیر کل کانون استان در خصوص سند چشم‌انداز قصه‌گویی و رسالت کانون در ترویج فرهنگ قصه‌گویی به پویش ۱۴۰۲ قصه اشاره کرد و گفت: این پویش همزمان با اربعین حسینی از کربلای معلا با حضور مربیان کانون در مسیر پیاده‌روی و اجرای اولین قصه آغاز شد و تا پایان سال ۱۴۰۲ قرار است ۱۴۰۲ قصه در استان روایت شود.

مدیر کل کانون در خصوص هفته ملی کودک که از ۱۶ مهرماه آغاز می‌شود آن را رویدادی مهم در حوزه کودک و نوجوان دانست و افزود: در این هفته پویش کتابخوانی «کتاب، والدین و اعضا» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و آستان قدس رضوی آغاز و در هفته کتاب و کتابخوانی مصادف در آبان ماه اختتامیه آن انجام خواهد شد. برگزاری جشنواره کاغذ، بازی از دیگر رویدادهای هفته ملی کودک است که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با انواع بازی‌های هویتی، سنتی و دیجیتال و انواع کاردستی‌های مختلف انجام خواهد شد.

وی همچنین به انیمیشن بچه زرنگ که پروژه سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است که از ابتدای مهرماه اکران خواهد شد اشاره کرد. برگزاری دوره‌های آموزش معلمین و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به عنوان حلقه نخبگانی دانشگاهی بین دانش‌آموزان و رویدادهای مهم کشور در دانشگاه فرهنگیان نیز اقدامی است که پیش از این نیز در سنوات گذشته انجام شده و در سال تحصیلی جدید ادامه خواهد داشت. زره‌ساز اعلام کرد: مراکز کانون که به دلیل سن بالای ساختمان مشکلات بسیاری داشتند به واسطه تخصیص اعتبارات دولت در سال گذشته بازسازی و تجهیز شدند که این مهم نقش موثری در جذب عضو در استان داشته است.  در خاتمه مدیر کل کانون به رایزنی‌های انجام شده در خصوص نواختن زنگ بازی و سرگرمی ویژه پایه‌های اول، دوم و سوم از ابتدای سال تحصیلی جاری با هدف معرفی بازی‌های رومیزی و فکری مناسب به مدارس و برگزاری کارناوال‌های بازی و سرگرمی ویژه کودکان حاشیه شهر اشاره کرد.

 در پایان جلسه از پوستر شعار مهر۱۴۰۲ رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =