در «دوره آموزش ضرورت اقدام پژوهی» حاضر شدند

دوره آموزشی «ضرورت اقدام پژوهی» با حضور مهناز عرب و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان تهران؛ دوره آموزش «ضرورت اقدام پژوهی»  روز سه شنبه ۲۱ شهریور۱۴۰۲ از ساعت ۸ تا ۱۵ با شرکت ۳۵ نفر از مربی‌مسئولین و مربیان فرهنگی اقدام‌پژوه با هدف تقویت روحیه تحقیق، تعقل و تفکر، بررسی و تعمق و تداوم طرح توسعه اقدام‌پژوهی به همت کارشناسان واحد آموزش و پژوهش استان تهران برگزار شد.

«مهناز عرب» مدرس این کارگاه ابتدا با طرح این سوال از شرکت‌کنندگان که «اقدام‌پژوهی چیست و چه تفاوتی با سایر پژوهش‌های علمی دارد؟» نظرات مربیان را دریافت کرد و در ادامه به ارائه‌ی نکاتی پیرامون چیستی اقدام‌پژوهی، تاریخچه، اهمیت و ضرورت آن پرداخت.

در بخش دوم، مهناز عرب در جمع مربیان و کارشناسان و اعضای نهاد پژوهشی کانون استان با بیان گام‌های اقدام‌پژوهی، مراحل این فعالیت را در سطوح «تشخیص، تغییر، ارزیابی و گزارش‌نویسی»، دسته‌بندی و توضیحات جامعی در روش‌ها و مراحل، چگونگی گردآوری اطلاعات، ساماندهی داده‌ها و اعتباربخشی یافته‌ها  ارائه داد.

در بخش سوم، عرب با همراهی مرجان رضایی کارشناس‌پژوهش استان ضمن تقسیم شرکت‌کنندگان به گروه‌های پنج نفر، از هر گروه خواست با طرح یک موضوع اقدام‌پژوهی، ضرورت، بیان مسئله، اهداف و سوالات مربوط به آن را مشخص کنند و سپس سرگروه‌ها به نمایندگی از سایر افراد گروه به ارائه مطالب خواسته شده پرداختند.

در بخش آخر این دوره‌ی آموزشی به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ داده شد.     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =