سی هشتمین جلسه‌ی انجمن قصه‌گویی با موضوع کارگردانی قصه و قصه‌گویی حرفه‌ای

سی هشتمین جلسه‌ی انجمن قصه‌گویی با حضور و مشارکت اعضا نوجوان و علاقمند به قصه‌گویی در مرکز فرهنگی هنری ابهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ به نقل از فاطمه نظری که در گزارشی ابراز داشت: سی هشتمین جلسه‌ی انجمن قصه‌گویی با حضور و مشارکت اعضا نوجوان و علاقمند به قصه‌گویی در مرکز فرهنگی هنری ابهر برگزار شد.

مسئول انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری استان زنجان گفت: در این جلسه پروانه حسینی از قصه‌گویان توانمند استان به عنوان مدرس نشست در خصوص کارگردانی قصه مطالبی را ارائه کردند حسینی از کارگردانی قصه به عنوان مهارت یک قصه‌گو یاد کردند که باید قبل از اجرا حتما موارد متعددی را رعایت نماید از جمله : نحوه آماده کردن متن قصه باز نویسی یا باز آفرینی متن، انتخاب متن جذاب که مورد علاقه مخاطب باشد (مخاطب شناسی)، چگونگی بهره‌مندی از زبان بدن، استفاده درست و بجا از حرکات بدن و چهره در قصه‌گویی مثل لبخند بجا، اخم، استفاده‌ی بجا از ریتم و موسیقی نکاتی است که یک قصه‌گوی حرفه‌ای باید مدنظر قرار بدهد.

 وی ابراز داشت در واقع قصه گویانی موفق هستند که قصه‌های خود را به زیباترین شکل به مخاطب ارائه نماید در ادامه نشست میترا رجب پور قصه گوی برگزیده‌ی استان در ۱۴۰۱بخش بزرگسال و یکی از اعضا نوجوان به قصه‌گویی پرداختند.

در پایان از اعضا خواسته شد برای جلسه بعدی متن قصه‌ی مورد علاقه خود را برای شرکت در جشنواره‌ی قصه‌گویی مرحله ۲۵ انتخاب کرده تا تمرین‌های خود را شروع کنند.

لازم به ذکر است انجمن قصه‌گویی استان زنجان هر ماه جلسات قصه‌گویی را در یکی از مراکز استان با هدف بهره‌مندی همه نوجوانان و علاقمندان برگزار می‌کند و سی و هشتمین جلسه انجمن با مشارکت و همراهی سازنده‌ی همکاران مرکز  فرهنگی هنری ابهر برگزار شد.

سی هشتمین جلسه‌ی انجمن قصه‌گویی با موضوع کارگردانی قصه و قصه‌گویی حرفه‌ای

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =