کانون پرورش فکری برای تببین فرهنگ دفاع مقدس ظرفیت بالقوه‌ای دارد

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار استان همدان گفت: حوزه کود ک و نوجوان بسیار حساس و مهم است و نیازمند کارهای عملیاتی در حوزه شهدا و دفاع مقدس بوده که کانون پرورش فکری برای تببین فرهنگ دفاع مقدس ظرفیت بالقوه‌ای دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، ظهر امروز معصومه ابراهیمی هژیر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با محمد برخوردار مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و علی اصغر شیخی نماینده آجا در بنیاد حفظ آثار در خصوص فعالیت مشترک کانون و بنیاد حفظ  آثار در حوزه کودکان و نوجوانان به گفت وگو پرداختند.

برخوردار در این دیدار اظهار کرد: حوزه کودک و نوجوان بسیار حساس و مهم بوده و نیازمند کارهای اجرایی گسترده است که باید عملیاتی شود.

وی افزود: برنامه قصه گویی در خصوص دفاع مقدس، اجرای کارگاه‌های مختلف توانمندسازی و برگزاری انجمن‌های ادبی با حضور کارشناسان ادبی کانون مدنظر ما است که دوست داریم در این سه مورد با هم همکاری داشته باشیم.

مدیرادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار تصریح کرد: ظرفیت کانون یک ظرفیت عظیم بوده که می‌توان کارهای بزرگی را در کنار هم  رقم زد.

در ادامه نماینده آجا در بنیاد حفظ آثار به وجود تفاهمنامه اشاره و خاطرنشان کرد: وجود تفاهمنامه بین بنیاد و کانون کار را تداوم بخشیده و پرورش افکار را به سوی دفاع مقدس سمت و سو می‌دهد زیرا هر دوی ما به دنبال رشد، تعلیم و تربیت نسل جوان و آشنایی آنها با مفاهیم دفاع مقدس هستیم.

علی‌اصغر شیخی بیان کرد: شما به عنوان مدیر کل کانون که فرزند شهید ستار ابراهیمی‌هژیر هستید و تعلق خاطری به حوزه ایثار و شهادت دارید و این نگاه خاص شما می‌تواند در پیشبرد کارها موثر باشد.

وی افزود: دشمن بسیار قدرتمند در حوزه کودک و نوجوان کارمی کند و ما باید از کودکی با آنها در مورد دفاع مقدس صحبت کنیم و آنها را سیره و رفتار شهدا آشنا کنیم که آنها براساس فطرت پاکشان این مطالب را به خوبی دریافت کرده و اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در سال 42 از حضرت امام سوال شد که سربازان شما کجا هستند و امام می‌فرمایند که در گهواره و براساس این گفته، خاندان پهلوی در سال 44 کانون را بنیانگذاری کرده زیرا آنها اهمیت حوزه کودک و نوجوانان را بر مبنای گفته امام فهمیدند.

کانون پرورش فکری برای تببین فرهنگ دفاع مقدس ظرفیت بالقوه‌ای دارد

وی افزود: بعد از انقلاب با تأکید رهبر معظم انقلاب و شهید بهشتی کانون به فعالیت خود ادامه داده تا به امروز و رهبر انقلاب تا امروز 27 بار در سخنرانی‌های خود به موضوع کانون و اثرگذاری آن اشاره کرده‌اند و به طور قطع می‌توان مسائل دینی مذهبی و دفاع مقدس را برای کودکان و نوجوانان بیان کرد و رسالت مهمی بر دوش کانون است.

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه یک سال است که بنا بر رویکرد مدیرعامل کانون نگاه ویژه‌ای به موضوعات دینی- مذهبی- ملی و دفاع مقدس شده است، گفت: در شورای ادبیات پایداری مصوب شده که 100 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان باید نوشته شود و این در 20 سال گذشته بی سابقه است.

وی ادامه داد: همدان پایگاه نویسندگان دفاع مقدس بوده و پشتوانه فرهنگی و اجتماعی قوی در این زمینه دارد و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل کانون در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون در حوزه دفاع مقدس اظهار کرد: کانون از مدت‌ها قبل فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز کرده و برنامه سلاله‌ها که تقدیر از نوه‌های شهید است خاص‌ترین برنامه کانون است.

معصومه ابراهیمی‌هژیر افزود: کارگاه‌های توانمندسازی ایده خوبی است که می‌توانیم برای کارگاه‌هایی که در سطح مراکز ما برگزار می‌شود از اساتید مجرب شما استفاده کنیم و این یک همکاری دو طرفه باشد.

وی در خصوص انجمن‌ها نیز گفت: انجمن‌های ادبی ما زیر نظر کارشناس ادبی و مربی متخصص مربوطه به شکل مرتب و ماهانه در مراکز مختلف تشکیل می‌شود و می‌توان به شکل تخصصی‌تر به این موضوع پرداخت.

 مدیرکل کانون به جشنواره قصه گویی با رویکرد دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: مسابقه قصه‌گویی در مورد شهدای استان برگزار کرده‌ایم که در حال جمع‌آوری آثار هستیم .

وی گفت: در حوزه بین‌الملل ما کانون زبان را دارم که 98 سال قدمت دارد و مدیرکانون زبان همدان و مربیان این مرکز کار ترجمه انجام داده که از ایشان و مدرسان کانون می‌توان برای ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس استفاده کرد.

مدیرکل کانون بیان کرد: برنامه «کوچه خاطرات» جشنواره‌ای با محوریت دفاع مقدس که هر سال به یکی از موضوعات حوزه دفاع مقدس می‌پردازد یکی دیگر از فعالیت‌های کانون بوده که عمده کار آن کتاب‌سازی است که بچه‌ها مطالب خود را در خصوص موضوع بیان شده در مراکز جمع کرده و خودشان تصویرگری و جلدسازی کرده و این پنج سال است که انجام می‌شود یک سال به نام زنان شهیده، یک سال به نام جانبازان، یک سال به نام  شهید محله و کوچه محل زندگیشان و ...که هر سال یک موضوع جدید بیان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =