جلسه هم‌افزایی و همکاری با نهادهای دولتی و فرهنگی با موضوع بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

کانون پرورش فکری هرمزگان با آغاز فراخوان بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی جلسات هم افزایی با حضور مسئولان نهاد های دولتی و فرهنگی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، با ابلاغ سیاست‌های مدیر عامل کانون پرورش فکری در شیوه نامه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی دبیرخانه این جشنواره آغاز به کار کرد و از طریق رویکردها به ساختار سازو کار و رویکرد اقدامات و برنامه ها پرداخت.
یکی از سیاست های کلی این جشنواره به کارگیری ظرفیت های دولتی خصوصی و نیروهای مردمی در راستای عمومی سازی و مردمی سازی جریان قصه گویی در این جشنواره عنوان شد که کانون هرمزگان به جهت برنامه ریزی و رویکرد اقدامات و فعالیت ها در برگزاری جشنواره قصه گویی اقدام به برگزاری جلسات هم افزایی با سایر نهاد های دولتی و فرهنگی نمود.
در همین راستا روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه  با حضور معاون کانون و مدیر اجرایی جشنواره استانی، کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی کانون، مسئولان دولتی و نهادهای فرهنگی چون تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه خواهران، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و آب و فاضلاب جلسه هم اندیشی و هم افزایی در خصوص برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار شد.

جلسه هم‌افزایی و همکاری با نهادهای دولتی و فرهنگی با موضوع بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی
نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی و مدیر اجرایی این جشنواره در استان به تشریح اهداف و رویکرد های جشنواره بین المللی قصه گویی پرداخت و خواستار همکاری و مشارکت نهاد ها دولتی و فرهنگی در حوزه فرهنگ توسعه، ترویج قصه و قصه گویی به عنوان یه میراث ملی شد.

در این جلسه از مشارکت طلبه ها در انجام فعالیت ها، ورود قصه های قرآنی و احادیث درحوزه موضوعات جدید و رویکرد نوین، استفاده از ظرفیت دارالقرآن، معرفی کارآفرینان از طریق قصه گویی، معرفی کارگران نمونه در حوزه اجتماعی به شیوه قصه گویی ، توجه به قصه های کسب و کار و حمایت از تولید ایرانی با مشارکت مردم و ترویج قصه گویی و همکاری های اجرایی در جشنواره مرحله استانی از موضوعات مورد بحث و گفتگو در این هم اندیشی بود.
لازم به ذکر است؛ «قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده» (قصه‌ی کارآفرینان و صاحب‌نامان عرصه‌ی کار و تلاش)، «قصه‌های نامداران» (روایت اسطوره‌ها) و «قصه‌های آزاد» محورهای موضوعی این دوره از جشنواره است.
مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون هرمزگان با شعار «با قصه لبخند بسازیم» در آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =