بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون در لرستان

مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی آبان ماه امسال در خرم آباد برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ محمد جوادمحمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان از برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در آبان ماه امسال در خرم آباد خبرداد.
وی گفت: شعار این دوره از جشنواره «با قصه لبخند بسازیم» است و  ایجاد نشاط و امید در جامعه، بهره برداری از ظرفیت هنر قصه‌گویی در ارتقای بینش و تربیت کودکان و نوجوانان، شناسایی و رشد استعدادهای علاقه‌مندان به این هنر و همگانی و مردمی‌سازی جریان قصه‌گویی را از اهداف جشنواره است.
محمدی با بیان این نکته که جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به‌ عنوان بستر فعالیت‌های تربیتی نگاه می‌کنیم عنوان داشت: قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده (قصه‌ی کارآفرینان و صاحب‌نامان عرصه‌ی کار و تلاش)، قصه‌های نامداران (روایت اسطوره‌ها با نگاه به آیین‌های دینی و ایرانی و معرفی شخصیت‌های نامدار ایرانی، قهرمانان، نامداران و پهلوانان ایران‌زمین از آغاز تا امروز و از فردوسی تا سردار سلیمانی، شهدا، ایثارگران و جهادگران) و قصه‌های آزاد، محورهای موضوعی جشنواره امسال هستند. 
رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان لرستان اضافه کرد: قصه‌گویان در این دوره می‌توانند با استفاده از ظرفیت قصه به روایت زندگی کارآفرینان و یا معرفی مشاغل، صنایع و محصولات ایرانی بپردازند .
وی بخش آیینی سنتی، بخش کلاسیک و مدرن، بخش اشاره و بخش 90 ثانیه‌ای را از بخش‌های جشنواره اعلام کرد و اظهار داشت: شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.kanoonfest.ir تا پایان مهر 1402 ضمن نام‌نویسی به ارسال آثار خود بپردازند.
گفتنی است، در این دوره از جشنواره قصه‌گویی افزون بر معرفی برگزیدگان استانی، ملی و بین‌المللی، یک جایزه به‌عنوان جایزه جهانی قصه‌گویی، یک جایزه به‌عنوان قصه برگزیده با موضوع سردار سلیمانی و یک جایزه با موضوع لبخند به‌صورت ویژه اهدا خواهد شد.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون در لرستان
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =