پیام شهدا را به نسل آینده انتقال دهیم

سرهنگ ناصر فرید مسئول حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران لرستان، سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، محسن سپهوند رئیس گروه علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و محمد جوادمحمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان از نمایشگاه هنری در گالری کانون، مرکزعلوم ونجوم و مرکز شماره2 خرم آباد بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ صبح امروز 5مهرماه1402 سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، سرهنگ ناصر فرید مسئول حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران استان لرستان و محسن سپهوند رئیس گروه علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از نمایشگاه آثار هنری کانون استان لرستان بازدید کردند.
 در این بازدید مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: پیام شهدا را باید به نسل آینده انتقال دهیم و بهترین راه اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی است و آثاری که امروز دراین نمایشگاه مشاهده کردیم، نشان از کارهای تاثیر گذار مربیان کانون پرورش فکری در این خصوص است.
وی چاپ وصیتنامه شهدای لرستان را کاری ارزشمند در راستای رساندن پیام شهدا به نسل آینده دانست و اضافه کرد: منتظر آثار ادبی مربیان کانون در حوزه دفاع مقدس برای چاپ و نشر هستیم.
وی بیان داشت:  در حال حاضربیش از ۱۷۵۰ وصیت نامه شهدا به چاپ رسیده و اعلام کردیم هرکدام از خانواده شهدا وصیت‌نامه شهید را برای چاپ به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تحویل دهند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: در مراکز کانون شهدای دانش آموز استان به کودکان ونوجوانان به عنوان الگو معرفی شوند.
 در ادامه محمدجواد محمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان به ارائه گزارش از اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت وگفت: از آنجایی که نسل کودک و نوجوان ما دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده اند، مفاهیم دوران دفاع مقدس را به این نسل انتقال دهیم.

پیام شهدا را به نسل آینده انتقال دهیم


محمدی با اشاره به اینکه مفاهیم مرتبط با فرهنگ دفاع مقدس همچون ایثار، از خود گذشتگی و خودباوری با واسطه های تربیتی مانند کتاب و کتاب خوانی، نقاشی، قصه گویی، نمایش، شعر و داستان و... به نحوی اثرگذار به برای کودکان و نوجوانان تشریح شوند، افزود: در تولید محتوا، نحوه اجرا باید دقت و ظرافت را به کار برد که نتیجه مطلوب در این زمینه حاصل شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان با بیان اینکه بیش از 12 ویژه برنامه مختلف در هفته دفاع مقدس در لرستان در حال اجراست اضافه کرد: برپایی نمایشگاه آثار نقاشی و آثارسفالگری اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون با موضوع دفاع مقدس، روایت‌گری رزمندگان دفاع مقدس، معرفی زندگی‌نامه شهدای نوجوان به صورت حضوری و مجازی، ساخت نشریه دیواری، روایت و عکس، برپایی نمایشگاه کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس ویژه کودک و نوجوان، قصه‌گویی‌ به صورت مجازی و حضوری با موضوع ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس، شعرخوانی، شعرنویسی و دل‌نوشته با عنوان کلامی با یاران درمراکز کانون سراسر استان اجرا می‌شوند.
 محمدی اضافه کرد: ساخت کارت پستال از سوی اعضا کانون و اهدا به خانواده‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس ، اجرای تئاتر و نمایش فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی هفته دفاع مقدس درمراکز کانون در حال اجرا هستند.
دربخش بعدی این برنامه سرهنگ ناصر فرید مسئول حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران استان لرستان، محسن سپهوند رئیس گروه علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و محمد جوادمحمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان از مرکزعلوم ونجوم و مرکز شماره2 خرم آباد بازدید و با مربیان به گفت و گو پرداختند.

پیام شهدا را به نسل آینده انتقال دهیم
پیام شهدا را به نسل آینده انتقال دهیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =