کد خبر: 331480
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
بازدید 135
هنر زمینی فصل جدیدی در انجمن نقاشی

اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان تهران در بیست و ششمین انجمن نقاشی در هفته ملی کودک با هنر زمینی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، بیست و ششمین انجمن نقاشی با حضور ۳۵ نفر از اعضای مراکز و ۴ عضو فراگیر با حضور استاد رضا عبدلی کارشناس هنر کودکان و مجتبی حاذق سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری و منیژه حاتمیان کارشناس هنری کانون به عنوان مدرس انجمن  سه شنبه ۱۸ مهر همزمان با هفته ملی کودک و در حیاط مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

در ابتدای این انجمن منیژه حاتمیان با توصیف هنر زمینی یا لند آرت از اعضای حاضر خواست تا با اشیایی که می‌توان از دل طبیعت پیدا کرد آثاری را خلق کنند و این هنر را این چنین توصیف کرد: هنر زمینی شکلی است از هنر که شامل استفاده از مناظر فیزیکی در طبیعت نظیر: سنگ، خاک، شاخه، چوب درخت، برگ و ... برای خلق هنر استفاده می شود، این هنر در فضای باز با متریال طبیعی انجام شده و ماندگار نیست.» قابل ذکر است در طی فرآیند تولید اثر اعضا آموختند که تنها ابزار برای نقاشی استفاده از قلم، مداد و رنگ و مقوا نیست و خلق هنر نیاز به جستجو ودیدن دارد و تجربه جدید و جذابی را کسب کردند.

مجتبی حاذق با حضور در جمع اعضا در مورد آثارشان با آنها گفتگو کرد و چنین برنامه هایی را برای کودکان و نوجوانان جذاب و موثر توصیف کرد. رضا عبدلی نیز در طی روند اجرای آثار با اعضا گفتگو کرد و تلاش آنها را برای خلق اثری نو تحسین کرد.

حضور و همراهی والدین در این انجمن بسیار چمگیر بود و آنها هم فرزندشان را در تولید یک اثر هنری همراهی کردند. این انجمن با همت واحد کارشناسی هنری کانون استان به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =