کد خبر: 331494
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
بازدید 1643
صبح امروز "موزه کانون" افتتاح شد

در پنجمین روز از هفته ملی کودک، "موزه کانون" در همدان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در پنجمین روز از هفته ملی کودک "موزه کانون" در مدرسه ریحانه النبی همدان افتتاح شد.

در این مراسم مدیرکل ارشاد اسلامی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، مشاور امور بانوان فرمانداری و کارشناسان آموزش و پرورش حضور داشتند.

صبح امروز "موزه کانون" افتتاح شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم گفت: در این موزه که با زحمات و همت آقای قشمی گردآوری شده است ما توانستیم 150 قلم از کالا و کتاب‌های مربوط به کانون که متعلق به سال‌های تاسیس کانون در همدان بوده از مراکز مختلف سطح استان جمع‌آوری کرده و در اینجا قرار دهیم.

معصومه ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه ایده موزه کانون را خانم بهناز ضرابی‌زاده داد، افزود: تمامی این عکس‌ها و وسایل، سرگذشت کانون را در دل خود دارد و نشان می‌دهد که همدان در زمان‌های گذشته در حوزه کودک و نوجوان نیز پویا بوده است.

وی ادامه داد: در این مسیر برای ثبت و به دست آوردن بسیاری از اسناد مدیرکل اسناد غرب کشور خانم گودرزی همکاری خوبی با ما داشتند و حتی می‌توان گفت مشوق ما در این امر بوده‌اند.

صبح امروز "موزه کانون" افتتاح شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: درخواست دارم که همکاران اگر عکس،سند و مدرک،کتاب،وسیله‌ای و هر آنچه که مربوط به کانون بوده و مربوط به گذشته به این موزه اهدا کنند تا آیندگان سیر تاریخی کانون را ببینند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این موزه نگهداری و حفظ پیشینه یک نهاد فرهنگی است که محوریت آن کتاب و کتاب خوانی بوده و بعضی از اعضایی که در این عکسهای قدیمی دیدید خود مربی کانون شدند و اکنون بازنشسته شده‌اند.

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: این موزه یک مکان فرهنگی مهم برای دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقمندان به موزه خواهد بود. 

در پایان این افتتاحیه مدیرکل کانون پرورش فکری از آقای قشمی که برای راه‌اندازی کانون زحمات بسیار کشیده‌اند با اهدای یک لوح و تابلویی که چهره آقای قشمی با تکنیک  نقاشی خط ترسیم شده بود تقدیر کرد.

صبح امروز "موزه کانون" افتتاح شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =