اجرای برنامه‌های مختلف رصد برای بچه‌های مناطق کم برخوردار

مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در راستای همگانی سازی آموزش نجوم، اجرای برنامه‌های آموزشی- ترویجی در مناطق محروم استان است، این بار نیز مرکز در ایام هفته ملی کودک با حضور در دو روستای شهر زنجان، به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و علمی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ یکی از ویژه برنامه‌های مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در راستای همگانی سازی آموزش نجوم، اجرای برنامه‌های آموزشی- ترویجی در مناطق محروم استان است، این بار نیز مرکز در ایام هفته ملی کودک با حضور در دو روستای شهر زنجان، به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و علمی پرداخت.

این برنامه که با همکاری کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در قالب ویژه برنامه دو روزه ۱۷و ۱۸ مهرماه انجام شد شامل بخش‌های مختلف: برگزاری برنامه رصد خورشید- اجرای بازی‌های محلی-برگزاری کارگاه سیستم زمین، ماه، خورشید-معرفی کتاب و قصه‌گویی-اجرای مسابقه  و اهدای جوایز بود.

در بخش رصد خورشید به کمک تلسکوپ خورشیدی و نشان دادن زبانه‌های خورشیدی و نقاط فعال مغناطیسی دانش آموزان از دریچه تلسکوپ خورشیدی اچ آلفا، به تماشای زبانه‌های خورشیدی و مناطق فعال خورشیدی پرداختند. کارگاه سیستم زمین- ماه- خورشید برای دانش‌آموزان در حین انجام فعالیت های نجوم و شناساندن اتفاقات مربوط به این سیستم سه‌گانه هم در ادامه برنامه رصدی برگزار گردید. اجرای بازی‌‎های محلی در حیاط مدرسه و تقویت روحیه همکاری و تعامل اعضا و دانش‌آموزان با همدیگر  نیز از بخش‌های مفرح این ویژه‌برنامه بود. قصه‌گویی با موضوع شادی و زندگی با شعار هفته ملی کودک" کودکی بهتر، زندگی بهتر" برای دانش‌آموزان، بازی نور و سایه و مفاهیم علمی مربوط به پدیده‌های نور و اجرای مسابقه و اهدای جایزه نیز از سایر بخش‌های بود که برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته شده بود و توانست لحظات بسیار شادی را برایشان رقم بزند.

از دیگر برنامه‌هایی که در طول ایام هفته ملی کودک در مرکز پیش بینی و انجام گردیده است شامل برنامه های ذیل می باشد.

در روزهای نخست این هفته نقاشی گروهی، پخش فیلم، اجرای بازی‌های گروهی و قصه‌گویی با حضور دانش‌آموزان و کودکان مقطع پیش دبستانی و ابتدایی  بود. همچنینی به مناسبت این هفته، تعداد ۱۰۰ نفر از دانش آموزان کلاس اول مدرسه امیر اعلم عضو کتابخانه مرکز علوم و نجوم شدند تا بتوانند از امکانات مرکز و فعالیت‌های فرهنگی هنری علمی ادبی این مجموعه استفاده نمایند. جشن قصه‌گویی و برنامه سفیران قصه گویی نیز در طی ایام هفته کودک در مرکز اجرا گردید.

در آخرین روزهای هفته ملی کودک نیز مرکز میزبان حضور دو گروه از دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان از موسسه خیریه پرتو مهر یزدان می‌باشد که این دانش آموزان با حضور در مجموعه با فعالیت‌های مرکز متناسب با گروه سنی خودشان آشنا و از فعالیت های علمی، فرهنگی و هنری تدارک دیده این مجموعه استفاده می نمایند. از دیگر ویژه برنامه‌های مرکز در آخرین روز از هفته ملی کودک" ویژه برنامه حافظ " به مناسبت گرامیداشت روز حافظ می باشد که به کوشش مرکز و همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی استان اجرا خواهد شد.

همچنین با توجه به مقارن بودن هفته ملی کودک با هفته جهانی فضا در طی این هفته مرکز با برگزاری  برنامه‌هایی همچون: پخش و نقد فیلم های نجومی – برگزاری جلسه انجمن نجوم - بازدید از مرکز و آسمان نما و ... برای نوجوانان اجرا نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =