کد خبر: 331860
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
بازدید 138
«قطار صورتی»  به مرکز ۸ رسید

مرکز فرهنگی هنری شماره 8 کانون استان تهران یک هفته کودک پر ماجرا را برای اعضای نوباوه و نوخوان خلق کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران؛ ۶۰ نفر از اعضای نوباوه و نوخوان به همراه والدین خود روزهای ۱۶، ۱۸، ۲۰ مهرماه در ویژه برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری شماره ۸  به مناسبت هفته ملی کودک شرکت کردند.

ویژه برنامه‌های مرکز از روز  ۱۶ مهر ماه با توجه به شعار کودک، صلح، امنیت، محیط زیست شروع شد و اعضا در کارگاه نوشتن خلاق به نوشتن قصه زندگی خود، دنیای‌شان و آدم‌های مهم آن پرداختند و داستان‌هایشان را برای حاضرین خواندند و در بخش دیگر برنامه کارگاه مادر و کودک  با عنوان «یک روز شاد با خانواده» برگزار شد که اعضای نوباوه با خواندن انجام حرکات نمایشی و خواندن شعرهای کودکان با صدای بلند، ساخت کاردستی گلدان برجسته با کاغذ و مقوای رنگی  و تجربه فعالیت سفالگری گروهی  و ساخت «ماهی های یک دریا» لحضات شادی را تجربه کردند.

«قطار صورتی»  به مرکز ۸ رسید

«قطار صورتی»  به مرکز ۸ رسید

در تاریخ ۱۸ مهر با توجه به شعار کودک، خانواده، هویت،۴۰ نفر از اعضای نوخوان و نوباوه  با همراهی والدین در قالب اردو به تماشای نمایش «استخوان ماهی جادویی» مرکز تئاتر کانون رفتند. که این برنامه با حمایت و همراهی شهرداری منطقه ۱۶ انجام شد و اعضا اوقات خوبی را سپری کردند و همچنین در این روز گروهی از اعضای کارگاه به دو گروه تقسیم شدند گروه اول با هدف خودشناسی نقاشی چهره خود را ترسیم کردند و گروهی دوم تلاش کردند تا موضوع فراخوان مسابقه نقاشی «لویی فرانسوا» را خلق کنند.

«قطار صورتی»  به مرکز ۸ رسید

«قطار صورتی»  به مرکز ۸ رسید

و در روز ۲۰ مهر با توجه به شعار کودک، گذشته، حال، آینده  بازی‌های کودکان گذشته به اعضا معرفی و در مورد روش بازی بحث و گفتگو و پس از آن، بازی شیر و پلنگ را همه با هم بازی کردند. در ادامه کودکان  از بازی‌های امروز گفتند و بازی فکری «همه چیز با اتصالات ساده» معرفی و در اختیار حاضرین قرار گرفت تا تجربه جدیدی با این وسیله بازی کسب کنند. در ادامه اعضا با تخیل خود به آینده سفر و تلاش کردند تا بازیهای آن زمان را پیش‌بینی کنند.

«قطار صورتی»  به مرکز ۸ رسید

«قطار صورتی»  به مرکز ۸ رسید

همچنین دومین جلسه باشگاه کتابخوانی با سوارشدن اعضا به قطار آغاز شد و هر نفر با توجه شماره‌ی کوپه‌اش یک  شعر از مجموعه «قطار صورتی» را خواند. و با هدف معرفی فعالیت‌های کانون و نمایش تلاش‌های اعضا و مربیان در کارگاه‌های بهار و تابستان نمایشگاهی از آثار اعضا از ۱۶ تا ۳۰ مهر در مرکز دایر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =