هم‌افزایی دستگاه های اجرایی در برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی

با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی در سالن اجتماعات استانداری هرمزگان و به ریاست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری جلسه هم افزایی با موضوع جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، روز چهارشنبه مورخ ۲۶ مهرماه با حضور احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری، حمیدرضا زارعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری، پروین پشتکوهی مدیرکل کانون، نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی کانون، کارشناسان کانون و جمعی از معاونین و نمایندگان دستگاه های اجرایی جلسه هم افزایی و مشارکت در اجرای بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار گردید.

هم‌افزایی دستگاه های اجرایی در برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی

در این جلسه کامرانی در ابتدا از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی به عنوان یک جشنواره غنی و خوب فرهنگی تشکر و قدردانی کرد.

وی ضمن تسلیت به جامعه بشری در محکوم کردن اتفاقات و جنایات نسل کشی و کودک کشی در غزه گفت: اوج این جنایت در بیمارستان المعمدانی غزه در شب گذشته اتفاق افتاد چرا که رژیم صهیونیستی مکان های امن برای کودکان و مردم مظلوم را مورد حمله قرار داد و بسیاری از کودکان ونوجوانان را از بین برد.

وی جنایات رژیم و دولت جعلی صهیونیستی را عملی غیر انسانی خواند و افزود: رفتارهای غیر انسانی در رژیم صهیونیستی حتی در جامعه غیر انسانی مشاهده نمی شود.

کامرانی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بعد بین المللی این رسالت را دارد که از نخبگان جامعه و کانونی بخواهد که از سازمان های بین المللی حقوق بشر و مدافع حقوق کودکان ونوجوانان بخواهد که نسبت به اتفاقاتی که در دنیا در حق کودکان ونوجوانان رخ می دهد واکنش نشان دهد.

وی افزود: کانون پرورش فکری و سایر نهادها این توانایی را دارند که با ارتباط با جوامع بین المللی چون سازمان یونیسف و.... این جنایات را محکوم و جامعه بشری را بیدار کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: درجشنواره بین المللی قصه گویی بخشی را به روایت کودکان فلسطینی و غزه قرار دهید ماموریت ما این است که واقعیت های تلخ و این نسل کشی را به کودکان ونوجوانان روایت کنیم تا آنها بتوانند از واقعیت های اتفاق افتاده از دیروز تا امروز آگاه شوند. امروز روزی است که باید روایت و قصه ها را به روایت های امروز اختصاص دهیم و کودکان ونوجوانان خود را با واقعیت های دنیا و جامعه بشری آگاه بسازیم.

هم‌افزایی دستگاه های اجرایی در برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی

وی ضمن اشاره به کتاب روی میز جلسه با عنوان «چه کسی این طوفان را آرام خواهد کرد» از تولیدات کانون پرورش فکری با موضوع آثار کودکان ونوجوانان در غزه گفت: این طوفان دیگر با این نسل کشی آرام نخواهد گرفت و رژیم کودک کش صهیونیستی از بین خواهد رفت.

وی با ابراز امیدواری گفت: همه دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی این آمادگی را دارند که در برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی همکاری و مشارکت داشته باشند.

در ادامه مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ضمن اشاره به ظلم های رژیم صهیونیستی به کودکان فلسطینی گفت: ما کشوری متمدن و تاریخ ساز هستیم ما برای بیان تاریخ نیاز است که با زبان هنر به کودکان و نوجوانان خود فرهنگ و تاریخ غنی را آگاه سازیم.

وی افزود: کودکان ونوجوانان ما نیاز به اعتماد به نفس دارند و جشنواره بین المللی قصه گویی این امکان را ایجاد میکند که هویت ملی و دینی را به آنان بیاموزیم و آن ها را آگاه کنیم.

زارعی تاکید کرد که همه سازمان ها و نهاد های فرهنگی با اعتبار و ظرفیت که وجود دارد در برگزاری این جشنواره همکاری و مشارکت داشته باشند.

در ادامه این جلسه پشتکوهی ضمن ابراز خرسندی از حضور نهادها و دستگاه های اجرایی در این جلسه به تشریح فعالیت های کانون پرورش فکری در کشف و پرورش فکری و ذوقی کودکان ونوجوانان در طراز انقلاب اسلامی پرداخت.

وی نیز با اشاره به واقعه تلخ شب گذشته گفت: یاد و خاطره کودکان و نوجوانان بی گناه فلسطینی را در جنایت شب گذشته گرامی می داریم امروز همه ما عزادار کودکان و فرزندانی هستیم که بی گناه شهید شدند. امروز روزی است که باید برای کودکان و نوجوانان امروز و حوزه فرهنگ تصمیمات بهتری در حوزه جشنواره ها و مهرواره ها باید گرفته شود.

وی اکران فیلم انیمیشن سینمایی بچه زرنگ را کاری فاخر با هویت ایرانی و اسلامی و تولید ملی دانست که آنطور که باید از ارزش های مقدسی که ما به آن افتخار میکنیم مطرح و نهادینه می کند.

وی قصه گویی را به عنوان یکی از ۶۲ فعالیت های کانون نام برد و گفت: یقینا همه شما حاضرین تا کنون قصه ای شنیدید یا گفتید و طعم شیرین قصه را احساس کرده اید.کانون پرورش فکری تاکنون بیست و چهار دوره جشنواره بین المللی قصه گویی را برگزار کرده است.

هم‌افزایی دستگاه های اجرایی در برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی

وی ضرورت برگزاری جشنواره را در اهمیت به قصه و قصه گویی عنوان کرد و گفت: قصه گویی باعث نشاط اجتماعی، امید آفرینی، انگیزه، تولید ملی، میهن دوستی و هویت ملی خواهد شد و تاریخچه اهمیت قصه گویی در کشورهای پیشرفته دنیا مستند است.اکنون ما در کنار قصه گویی و کمک به نشاط اجتماعی و هویت ملی قصه های ظلم و ستم در دنیا را خواهیم گفت.

پشتکوهی با بیان شعار جشنواره قصه گویی با عنوان «با قصه لبخند بسازیم» افزود: در کنار قصه های گذشته قصه های ایثار و مقاومت، نامداران و سرداران از دیروز تا امروز را در این جشنواره روایت خواهیم کرد.این کشور فرهیختگانی دارد که باید قصه های آنان به گوش کودکان ونوجوانان امروز برسد اگر می خواهیم دنیای بهتری را برای فرزندان خود و جامعه متصور بشویم باید همکاری کنیم تا شرایط بهتری در هر جایی که ارزش های ما در آن قرار دارد انجام دهیم.

هم‌افزایی دستگاه های اجرایی در برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی

مدیرکل کانون هرمزگان ضمن قدردانی از مشارکت دستگاه های اجرایی گفت: همه ما در هر سازمان یا ارگانی که کار  میکنیم در کنار ماموریت سازمانی خود ماموریت فردی نیز داریم.جشنواره قصه گویی یه جشنواره فوق العاده است که ارزش ها را نقش می دهد و اکنون این جشنواره در حال برگزاری است.

به یقین ایرانیان منادی صلح در دنیا هستند و همه ما رسالتی را داریم که با برگزاری این رسالت بتوانیم شرایط و آینده بهتری را برای کودکان ونوجوانان سرزمینمان  و سرزمین های دیگر به ارمغان بیاوریم.

هم‌افزایی دستگاه های اجرایی در برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =