مدیر کل کانون زنجان برای محکوم کردن جنایات بزرگ رژیم صهیونیستی بیانیه صادر کرد

علیرضا عیسی‌خانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور بیانیه‌ای، جنایت بزرگ رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه را محکوم و با مردم غزه و فلسطین ابراز همدردی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان، رژیم صهیونیستی و غاصب سرزمین فلسطین روز ۲۵ مهر ۱۴۰۲ بیمارستانی را در نقاط مرکزی غزه بمباران کرد که این اقدام منجر به شهادت بیش از هزار نفر افراد بی‌گناه - به‌ویژه کودکان-  شد و به همین جهت علیرضا عیسی‌خانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور بیانیه‌ای، جنایت بزرگ رژیم صهیونیستی را محکوم و با مردم غزه و فلسطین ابراز همدردی کرد.

متن بیانیه کانون به شرح زیر است:

اثر ظلم محال است به ظالم نرسد

ناله پیش از هدف از پشت کمان می خیزد

توجه توجه ! این صدایی که می شنوی اعلام خطرو وضعیت قرمز است، معنا و مفهوم آن این است که کودکی ها زیر آماج حملات بازیگران نمایش قدرت در حال فروپاشی است.

صدا صدا صدا

خون خون خون ...

کودکی ، کودکی هایت را می گذرانی. اما فقط می گذرانی. نه با خنده و شادی از ته دل. نه با بازی و سه چرخه سواری. کودکی ولی نمی دانی بزرگ خواهی شد یا نه، اما می دانی که کودکی نکرده ای. مگر با لالایی مادرت به خواب رفته ای، که با صدای دلنشین اوبیدار شوی؟

خواب‌هایت با صدای زوزه‌های موشک رنگ خون می‌گیرد و چشم‌هایت را با فغان‌هایی حاکی از وحشت دوستانت باز می‌کنی.

دیگر کوچه‌ها را نمی‌شناسی. خانه‌ها خراب شده‌اند و دیوارها به جای عکس عزیزان پر است از رد گلوله و سوراخ‌های توپ وموشک. کجای این جهان ایستاده‌ای؟

شاید دوست داشتی در نمایش‌های کودکانه روی صندلی بنشینی و ساعت ها با خیال آسوده و خنده‌هایی از ته دل نظاره‌گر بازی‌ها باشی اما گم شده‌ای در بازی دیگری که نه تنها لذتی از آن نمی‌بری بلکه نتیجه‌اش شده آوارگی، یتیمی و ترس از دست دادن.

گویا محکومی به تماشا نشستن بازی قدرتمندان که وحشیانه با دندان‌هایشان تکه  پاره ات  می‌کنند.

راستی کجای این بازی نشسته‌ای؟

در نهایت بهت و اندوه از طرف تمام کودکان سرزمین‌مان با تو سخن می‌گوییم، از طرف اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که این روزها عزادار تاریخ سرزمین توست.

به لحن هوا با تو سخن می گوییم، به لحن آب و به لحن زندگی. پس برخیز و بایست، برخیز و راهی شو، برخیز و صدایت را در گوش جهان منتشر کن.

فراموش نکن! تو تنها نیستی. صدایت تا همیشه جاری است به طرز راه رفتن آب، به طرز شکوفا شدن درخت زیتون، به طرز لبخند زندگی پس از اندوه. به طرز امید و دوباره روییدن.

اندوهت را به جان می‌خریم و برای تو و سرزمین‌ات صلح و آرامش آرزومندیم.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ضمن ابراز خشم و اندوه از  وقایع اخیرغزه و کشتار مردم بی‌دفاع، بمباران بیمارستان و کشته شدن هزاران کودک بی‌گناه را که سال‌هاست کودکی‌هایشان را فراموش کرده‌اند به شدت محکوم کرده و برای تمامی کودکان جهان زندگی، شادی و امید آرزو می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =