مهری نقی پور کارشناس واحد اسیتژ:  دوره آموزشی pop up در جذب و پایدارسازی اعضای نوجوان بسیار موثر است

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام ،مهری نقی پور، کارشناس مرکز ملی اسیتژ در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی pop up در ایلام در گفتگو با کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان، ضمن اشاره به تاریخچه اسیتژ و فعالیت های آن گفت: اسیتژ؛ سازمانی بین المللی است برای حمایت از گروه های هنری و پلی است برای ایجاد ارتباط میان هنرمندان داخلی و خارجی در حوزه های مختلف.

وی ادامه داد:این سازمان با برگزاری سمینارها، جشنواره ها و ایجاد بسترهای لازم برای افزایش دانش و توان مندسازی هنرمندان فعال در حوزه تئاتر کودک و نوجوان، تلاش می کند دانش و آگاهی هنرمندان را در حوزه های مختلف ارتقا ببخشد.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال۱۳۵۲ عضو اسیتژ بوده و فعالیت های مختلفی را با همکاری این سازمان برای جامعه هدف انجام داده است.

نقی پور با اشاره به برگزاری دوره آموزشی pop up در استان های ایلام و لرستان گفت: تکنیک پاپ آپ در ساخت و تولید دکورهای سنگین نمایشی می تواند جایگزین مناسبی باشد. هم چنین این تکنیک به دلیل جذابیت و خلاقیت بالا ، پتانسیل جذب و مشارکت اعضای نوجوان در فعالیت های نمایشی را دارد، چون امکان ساخت صحنه نمایش توسط اعضا در این تکنیک هست.

وی ادامه داد: این فعالیت؛ تازه؛ خلاق نو و جذاب است و با توجه به کتابخانه ای و قابل حمل بودن، هزینه پایین برای ساخت و تولید، جایگزین مناسبی برای دکورهای سنگین نمایشی می تواند باشد. 

وی ادامه داد: این تکنیک همچنین می تواند بر پویایی و خلاقیت ذهنی اعضای مراکز خصوصا نوجوانان به عنوان سرمایه های اصلی مراکز فرهنگی هنری کانون کمک کند، زیرا دغدغه همه مربیان کانون اعضا هستند.

نقی پور ادامه داد: مربیان کانون با تکنیک pop up می توانند با ساخت عروسک و دکورهای کاغذی در جشنواره نمایش عروسکی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های سالانه اسیتژ برگزاری کارگاه های آموزشی در مناطق مختلف کشور و استان هایی که از نظر امکانات و زیر ساخت های آموزشی، کم برخوردار هستند که به همت معاون تولید کانون آقای کریمی صارمی این پروژه (دوره های اموزشی پاپ آپ) انجام می شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف برگزاری کارگاه آموزشی پاپ آپ در استان ها فراهم کردن آموزش یکسان در میان مربیان فعال در این حوزه است که خوشبختانه این دوره آموزشی در استان با نظم و هماهنگی خوبی برای همکاران برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

وی در پایان ضمن تشکر از مدیران کل کانون پرورش فکری استان های ایلام و لرستان و همکاران در برگزاری دوره آموزشی pop up و نیز تقدیر از استاد این دوره اظهار امیدواری کرد که این دوره آموزشی استمرار داشته باشد و در مراحل حرفه ای برگزار شود و تمام استان ها بتوانند این دوره را برای کارشناسان و مربیان برگزار کنند.

بر پایه این خبر دوره یک روزه آموزشی پاپ آپ، روز سه شنبه دوم آبان در مرکز مجتمع شهدای کودک شهر ایلام برای مربیان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =