کد خبر: 332361
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
بازدید 442
جلسه هم‌اندیشی الگوسازی و الگوپردازی «بچه زرنگ» برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی برای معرفی وسیعتر «بچه زرنگ» با حضور نمایندگانی از حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت پرورشی آموزش و پرورش و کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، جلسه هم‌اندیشی در خصوص الگوسازی و الگوپردازی انیمیشن بچه زرنگ با حضور نمایندگانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل شد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر در این جلسه گفت: به بچه زرنگ تنها به عنوان یک انیمیشن صرف نباید نگاه کنیم بلکه باید به آن به عنوان یک مدل با هویت‌ ایرانی_ اسلامی نگاه کرده و آن را به کوکان معرفی کنیم.

وی با اشاره به هنرنمایی ۲۵۰ نفر در ساخت این انیمیشن افزود: این انیمیشن بر روی موضوعاتی چون محیط زیست، حفاظت از پلنگ ایرانی، احترام به یکدیگر و در نهایت به مهربانی و ضامن آهو بودن امام رضا (ع) اشاره شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: با اکران بچه زرنگ ۲۰ قلم کالا با لوگوی بچه زرنگ عرضه شده است.

وی ادامه داد: برای معرفی بچه زرنگ باید ما چهار گروه با یک نگاه چهار جانبه در کنار هم باشیم و البته رسانه‌ها ما را در این مسیر یاری کنند.

ابراهیمی‌هژیر اظهار کرد: امروز در کنار هم جمع شده‌ایم که دنبال راهکارهایی برای معرفی بیشتر بچه زرنگ و الگو سازی آن باشیم‌.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری وزیر آموزش و پرورش دو اردو برای دانش‌آموز تعریف شده است که یکی از آنها دیدن بچه‌زرنگ است و دیگر طرح کانون مدرسه که باید تا پایان سال اجرا شود.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی برای معرفی وسیعتر «بچه زرنگ»

بچه زرنگ برای دانش‌آموزان روستایی نمایش داده شود

در ادامه حبیب شهنوازیان، کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سینمای مجتمع آوینی بچه زرنگ در حال پخش است  و استقبال خوبی نیز شده است.

وی افزود: ارشاد در شهرستانهای مختلف همدان چون اسدآباد، بهار، کبودراهنگ، نهاوند، رزن، قروه، تویسرکان، صالح‌آباد و ... مجتمع و سالن‌های خوبی دارد که می‌تواند در اختیار شما بگذارد برای پخش بچه زرنگ.

شهنوازیان خاطرنشان کرد: به نظرم به فرمانداری‌ها ابلاغ زده شود که همکاری لازم را برای اکران و پخش بچه زرنگ داشته باشند و هماهنگی را هم با دستگاه‌های دیگر ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در پروژه الگوسازی بچه زرنگ حتما دانش‌آموزان در مدارس روستا را در نظر بگیرید زیرا برای آنها بسیار جذاب است.

کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: معاون فرهنگی شهرداری می‌تواند نقش خوبی برای تبلیغ شهری داشته باشد.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی برای معرفی وسیعتر «بچه زرنگ»

تبلیغات بچه زرنگ در سطح شهر گسترده شود

در ادامه این جلسه مسعود فلاح، نماینده حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه متأسفانه بلیط سینما در سبد خانواده‌ها وجود ندارد گفت: این معظلی است که می تواند علل مختلفی داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر روزانه 600 نفر پیرو هماهنگی‌های انجام شده از قبل در دو سینمای همدان بچه زرنگ را می‌بینند اما بهتر است تفاهمنامه با حوزه هنری بسته شود تا کارها تسهیل پیدا کند.

فلاح با بیان اینکه در صدا و سیما تبلیغات بسیار کم بوده و جای کار بسیار دارد، اظهار کرد: یکی از راه‌های تشویق کردن عرضه کالاهای رایگان با نمادها و لوگوهای بچه زرنگ است که یکی از آنها بادکنک می‌تواند باشد.

وی ادامه داد: اگر صدا و سیما یک گزارش مردمی بگیرد و در اختیار ما بگذارد ما آن تیزر را قبل از پخش فیلم نمایش می‌دهیم و همچنین برگزاری مسابقه از محتواهای انیمیشن می‌تواند خیلی موثر باشد.

نماینده حوزه هنری استان همدان گفت: یکی از کارهای تبلیغی دیگر این است که بلیط رایگان یا نیم بها در اختیار کودکان و خانواده‌ها بگذاریم و باید با تهیه کننده انیمیشن برای بلیط نیم بها رایزنی کنید.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌ها این است که وقتی دانش‌آموزی برای دیدن فیلم می‌آید به آنها کارت تخفیف چند نفره بدهیم که همراه خانواده برای دیدن فیلم مجدد بیایند.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی برای معرفی وسیعتر «بچه زرنگ»

شرایط  دیدن رایگان برای معاونان پرورشی و معلمان فراهم شود

سپس فرزاد لباسی، کارشناس مسوول فرهنگی- هنری اداره کل آموزش و پرورش اظهار کرد: در مرحله اول شرایطی فراهم شود که معاونان پرورشی، معلمان و مدیران این انیمیشن را ببینند و اگر آنها درک خوب داشته باشند دانش آموزان را بهتر و راحت‌تر برای دیدن این انیمیشن دعوت می‌کنند و مشوق می‌شوند.

وی با بیان اینکه تا 15 آبان شرایط بیمه دانش‌آموزان فراهم می‌شود، گفت: با ساماندهی مدارس و گذشت از شلوغی‌های مهرماه اردوهای دانش‌آموزی بهتر انجام می‌شود و روزهای آتی شاهد شلوغی سینماها خواهیم بود.

لباسی با اشاره به سینمای مختص به آموزش و پرورش مانند سینما کانون مهدیه و ... خاطرنشان کرد: اگر شرایط پخش فیلم در این سینمای کانون مهدیه و ملایر فراهم شود جمعیت بسیار بالایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با تبلیغات شهری اشاره و تصریح کرد: ارائه بلیط رایگان می‌تواند در دیدن این انیمیشن بسیار موثر باشد که ما می توانیم به عنوان جایزه به دانش‌آموزبدهیم.

لباسی بیان کرد: بسیار علاقمند هستیم که رابطه بین آموزش و پرورش و کانون بسیار گسترده و وسیع تر از قبل باشد. ما جامعه هدف را داریم و می خواهیم کانون ما را با حضور مربیان متخصص خودش یاری کند تا این کودکان و نوجوانان رشد کنند و استعدادهای آنها کشف شود و در کشور افتخارآفرینی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =