برگزاری نشست توجیهی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی با مسئولین مراکز کانون هرمزگان

دبیرخانه استانی نشست توجیهی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی را با مسئولین مراکز کانون هرمزگان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، این نشست توجیهی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به صورت مجازی در فضای اسکای روم توسط عفت تفضلی مسئول دبیرخانه این جشنواره برگزار شد.
تفضلی در ابتدای این نشست ها با تشریح شیوه نامه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی به بخش های مختلف این جشنواره پرداخت و سیاست‌های کلی جشنواره‌ را به کارگیری تجربه ربع قرن جشنواره‌ی قصه‌گویی در رخدادهای پیش رو، عمومی‌سازی و مردمی‌سازی جریان قصه‌گویی، به‌کارگیری از ظرفیت‌های دولتی خصوصی و نیروهای مردمی در راستای عمومی‌سازی و مردمی‌سازی جریان قصه‌گویی، ارتقای جریان قصه‌گویی به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی در جامعه، گسترده‌سازی آموزش قصه‌گویی، توجه ویژه به خانواده و نوجوانان در جریان قصه‌گویی و ترویج آن، کاربست حداکثری رسانه در عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی، به‌کارگیری همه ظرفیت‌های کانون پرورش فکری در خدمت جریان قصه‌گویی عنوان کرد.
تفضلی در این نشست با تأکید بر برگزاری هرچه بهتر مرحله کتابخانه‌ای و استانی این دوره از جشنواره گفت: مسئولین مراکز استان می‌توانند با دعوت به همکاری از نهادهای فرهنگی همچون کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، شهرداری‌ها، گروهای مردم نهاد و... مرحله‌ی کتابخانه‌ای بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را برگزار کنند.
دبیر استانی جشنواره بین المللی همچنین افزود: به جهت مردمی کردن این امر این بار مرحله کتابخانه ای جشنواره به صورت مردمی و عمومی در فرهنگسراها یا کتابخانه های عمومی برگزار خواهد شد تا عموم مردم و کودکان ونوجوانان بتوانند اجرای قصه گویی ها را تماشا کنند.
وی در ادامه به معرفی بخش جدید این دوره از جشنواره به نام «قصه‌های امنیت و فضای مجازی» پرداخت و از مربیان خواست با به‌کارگیری خلاقیت در این بخش از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شرکت کنند.
دبیرخانه جشنواره در این نشست اعلام نمود: علاقه‌مندان تا 10 آبان سال ۱۴۰۲ فرصت دارند برای ثبت نام به پایگاه جشنواره قصه‌گویی به نشانی kanoonfest.ir مراجعه کنند.
وی افزود: مرحله‌ی استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هفته آخر آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
گفتنی است، بخش های بین الملل و90 ثانیه ای تا پایان آبان ماه و بخش علمی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی تا پنجم آبان ماه تمدید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =