اجتماع زینبی بانوان و کودکان شیراز در حمایت از مادران مظلوم غزه

اجتماع زینبی بانوان و کودکان شیراز و هم‌نوایی با مادران مظلوم غزه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه (۸ آبان) در حرم حضرت علی‌بن‌حمزه علیه‌السلام شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با استقرار کتابخانه سیار و برپایی غرفه نقاشی میزبان کودکان شرکت‌کننده در برنامه بود.

گروه سرود دختران کانون زبان ایران نیز با اجرای سرود غزه به زبان انگلیسی در این اجتماع حضور فعال داشت.

سیده هدی موسوی خواهر شهید سید عباس موسوی دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان نیز در اجتماع زینبی بانوان و کودکان شیراز در حمایت از مادران مظلوم غزه سخنرانی کرد.  

وی با ابراز خوشحالی از گردهمایی مادرانه در کنار امام‌زادگان با دغدغه حمایت از فلسطین، با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در بیان امام خامنه‌ای گفت: بهترین جهاد، سخن حق در برابر حاکم ستمگر است. جهاد جنبه‌های مختلفی دارد و تنها به بعد نظامی و جهاد با سلاح خلاصه نمی‌شود. او جهاد قلم، جهاد فکر و جهاد عمل را از ساحت‌های مختلف جهاد برشمرد و ابراز داشت: جهاد سخن کم از جهاد با سلاح ندارد. صحبت هر شخص نشان از موضع اوست. این در تاریخ اهل‌بیت هم قابل مشاهده است که با قلم امام زین‌العابدین(ع) و زبان حضرت زینب(س) شاهد آن هستیم که ظالمان را محکوم کردند.

 او ادامه داد: ظلم هم حدی دارد. خدا از آنچه ظالمان انجام می‌دهند غافل نیست وقطعا عواقب آن را خواهند دید. دست خدا فراتر از ظلم دشمنان است.

 موسوی با اشاره به وضعیت اخیر غزه تاکید کرد: در این شرایط سخت که جنایت وحشیانه در فلسطین انجام‌ می‌شود تکلیف شرعی ایجاب می‌کند به هر قیمتی شده آن‌ها را یاری کنیم. سکوت جایز نیست وگرنه بلا ما را فرا می‌گیرد. مسلمانان عین جسم واحد هستند. این طوفان مقدس با خون‌های شهدایی که از امام حسین‌ الگو گرفتند به بار نشسته و پیروزی را به دنبال دارد. وی یادآور شد: این مسئله منبر حقی در برابر باطل است و هر خانه را به یک مکتب تبدیل و به همه سرایت کرده؛ پیر و جوان و مادر و فرزند را فراگرفته است و همه می‌خواهند بهترین‌های خود را تقدیم کنند و از حق دفاع کنند.

 موسوی این موج دفاع از حق را ثمره زحمات مادران شهدا دانست و گفت: امام خمینی و مقام معظم رهبری به خانواده شهدا می‌گفتند شما مایه عزت و افتخارید چرا که شهید به ما حیات و عزت می‌بخشد. الحمدلله همه اینها از برکت سیدالشهداست و انقلاب اسلامی به رهبری امام‌ خمینی این میدان را بسط داد که زن در همه میدان‌ها فعالیت کند و صراحتا گفتند اگر زنان نبودند جمهوری اسلامی پیروز نمی‌شد!

موسوی در ادامه از سیدالشهدای مقاومت اسلامی سید عباس موسوی یاد کرد و گفت: سید عباس همیشه می‌گفت اگر در کوفه چند نفر مثل طوعه داشتیم همه موازین تغییر می‌کرد. وی ادامه داد: امروز برکت انقلاب اسلامی ایران صدایش به کل جهان رسیده و باعث شده مادران، فرزندان خود را در راه حق تقدیم کنند و به آن افتخار کنند. امروز شاهد مادران لبنانی هستیم که فرزندشان شهید می‌شود اما سجده شکر به جا می‌آورند و مقاومت می‌کنند. زنان و مادران فلسطین روزانه شاهد شهادت و اسارت فرزندان و ویرانی خانه‌هایشان هستند اما با این حال دست از مقاومت نمی‌کشند. این صبر و ثبات قطعا تصادفی نیست بلکه برخواسته از اعتقاد است و ما اصحاب عقیده‌ایم.

 وی با اشاره به تاثیر خون شهیدان در پیشبرد راه حق گفت: همانطور که امام خمینی فرمودند بهترین کاری که مادر انجام می‌دهد این است که فرزند صالح به جامعه تحویل دهد. ما با اندیشه امام به بصیرت و آگاهی رسیدیم امامی که فرمود هرچه داریم از عاشوراست.

وی توصیه کرد: این انقلاب که ثمره خون شهداست را به وصیت حاج قاسم زیر سایه رهبری حفظ کنید. از شیطان بزرگ یعنی آمریکا توقع خوبی نداشته باشید. از شیطان به کسی خیری نمی‌رسد. تلاش جمهوری اسلامی ایران بر این است که استکبار جهانی را تضعیف کند و از سلاح درنده رسانه‌های دشمن تاثیر نمی‌پذیرد.

در ادامه برنامه، مادران شیرازی به یاد اطفال مظلوم غزه، فرزندان خود را علی‌اصغرپوش کردند و با توسل به شیرخواره سیدالشهدا همراه با حماسه‌خوانی و مداحی برای رهایی فلسطین دعا کردند.  

مراسم با حضور خانواده‌های شهدای فارس و شهدای فاطمیون و قرائت بیانیه مادران شیراز خطاب به مادران و زنان فلسطین به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =