کد خبر: 332600
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
بازدید 205
عباسی‌نژاد: موقعیت گزینش، یک منصب نیست

همایش دوروزه مدیران هسته گزینش سازمان‌های آموزش‌وپرورش سراسر کشور از روز چهارشنبه دهم آبان ماه سال ۱۴۰۲ در اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این همایش که در دانشگاه محقق اردبیلی با حضور مدیران هسته‌های گزینش آموزش‌وپرورش سراسر کشور برگزار شد، روح‌الله عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست کانون ضمن تأکید بر حساسیت و ظرافت کارگزینشی، برگزاری این همایش را اقدامی مبارک و فرصتی مغتنم در راستای توسعه فردی، هم‌افزایی، روزآمدسازی شیوه‌ها و تبادل تجربیات توصیف کرد.

وی با اشاره به اهمیت نقش گزینش در ساحت انتخاب گری سرمایه انسانی، گفت: مقام معظم رهبری، گزینش را به صراط تشبیه کرده‌اند که افتادن از هر طرفش، جهنم است، لذا این نکته، ضرورت توجه و مراقبت را برای گزینش‌گران مضاعف می‌کند و عنصر گزینشی باید در همه حال خود را در محضر خداوند ببیند و بر مبنای اندیشه معادی عمل کند تا در این مسیر حساس، آخرت خود را مدیون دنیای دیگران نسازد.

عباسی‌نژاد، بابیان اینکه اهالی گزینش باید در ویژگی‌هایی که برای جامعه هدف خود مدنظر دارند، پیشرو بوده و از سطح بالاتری از آن‌ها برخوردار باشند، اظهار داشت: بیانیه هشت ماده‌ای حضرت امام درباره گزینش، مبنای متقنی برای اصول و شیوه‌های گزینشی است.

عباسی‌نژاد: موقعیت گزینش، یک منصب نیست

وی بابیان اینکه در گزینش‌ها همواره سؤالات ساده، مبتلابه و بدون معما مورد تأکید است، تصریح کرد: ما در حوزه گزینش در موقعیت قضاوت قرار داریم و بایستی پرسش‌های سالم و شفافی برای دریافت پاسخ‌های دقیق و درنهایت قضاوت مناسب، داشته باشیم و مهم این است که به نجابت خانوادگی، سلامت فردی، تدین و تعهد و پایبندی افراد به ارزش‌های اعتقادی، ولایی و اخلاقی برسیم.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون با طرح برخی ویژگی‌های گزینش گران گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند؛ اعضای گزینش باید افرادی صالح، متعهّد، عاقل، صاحب اخلاق کریمه، فاضل، متوجه به مسائل روز باشند و همچنین؛ رد یک صالح به‌اندازه‌ی جذب یک ناصالح سنگین است شاید هم سنگین‌تر.

وی افزود: با این اوصاف باید همه معیارهای ایمانی و عملی را در کنار هم بسنجیم و مؤلفه‌های دقیقی برای آن داشته باشیم تا به انتخاب برتر، یعنی؛ جذب افراد باایمان، امین، پاک دست و عمیقاً معتقد به‌نظام اسلامی برسیم.

عباسی نژاد با عنوان اینکه در عرصه انتخاب گری باید قائل به این شعار بود که «تا بهتر هست، خوب کافی نیست» گفت: گاهی آخرین گزینه، بهترین گزینه است و نباید از آن غفلت کرد، هرچند که کار گزینش کار سخت و درعین‌حال بسیار تأثیرگذار در مسیر تأمین سرمایه انسانی سالم و سلامت سازمان‌ها است.

وی خاطرنشان شد: موقعیت گزینش، هرگز یک منصب نیست، بلکه فرصتی است برای انتخاب بهترین‌ها و عملاً خدمت به‌نظام.

وی در پایان یادآور شد: توجه به‌تناسب شغل و شخصیت، رعایت جانب انصاف، توجه به اصالت خانوادگی، پرهیز از جذب افراد فرصت‌طلب، اهتمام به رویکرد حرفه‌ای، سرعت در جذب نیروهای متعهد، توانمند، خوش‌فکر و دارای تعلق سازمانی از نکات محوری در امر گزینش است که باید مدنظر قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =