کانون؛ پرچم‌دار، متولی و پیشگام اصلی در حوزه خدمت تربیتی به نسل پایه و کودک و نوجوان کشور است

روح‌الله عباسی نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفر یک‌روزه به استان اردبیل، عصر روز چهارشنبه دهم آبان ماه سال ۱۴۰۲ طی نشستی، با مربیان و کارکنان کانون در این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، عباسی نژاد در این نشست گفت: امروز کشورمان در سایه پرچم جمهوری اسلامی ایران و نظام ولایی - با همه دشمنی‌های مستکبران - در منطقه خود، قدرتمند و مقتدر و نافذ است.

عباسی نژاد بابیان اینکه باید شاکر استقرار این نظام در کشور باشیم گفت: در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و برکت خون شهدا در امنیت و آسایش به سر می‌بریم و علی‌رغم برخی کاستی‌ها و نارسایی‌هایی که وجود دارد، به‌سوی قله‌های پیشرفت، اقتدار و عزت پیش می‌رویم.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که فرمودند: شرافت به همت‌های بلند است، اظهار داشت: شما می‌توانید مصداق عینی این حدیث باشید چراکه اخلاص، صداقت و همت، مبنای کار شما در عرصه تربیت یک نسل است.

وی بیان داشت: کانون پرچم‌دار، متولی و پیشگام اصلی در حوزه خدمت تربیتی به نسل پایه و کودک و نوجوان کشور است و هرسال نسبت به سال‌های قبلی وظیفه‌اش در قبال این نسل سنگین‌تر می‌شود.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون بابیان اینکه هر زمان که کسانی با اعتقاد پای‌کار آمدند، اتفاقات بزرگی را رقم زدند، گفت: کانونی‌ها از سرمایه‌های عزیز، فرهیخته و مؤثر در حوزه فرهنگ کشور هستند و عرصه کارشان تفاوت زیادی با دیگر عوامل این حوزه دارد، به‌طوری‌که توان تربیت هنرمندانه، ذوق و بهره از شیوه‌های خلاقانه؛ از امتیازات رقابتی آنان نسبت به سایر فعالان این امر است که الحمدالله قدرت جذب مخاطبشان را در دست دارند.

کانون؛ پرچم‌دار، متولی و پیشگام اصلی در حوزه خدمت تربیتی به نسل پایه و کودک و نوجوان کشور است

عباسی نژاد با اشاره به اینکه نسل پایه، الگو گرا هست، عنوان داشت: در کانون باید وجه تربیتی فعالیت‌ها به وجه آموزشی آن غلبه داشته باشد، چراکه الگوپذیری کودکان از مربیان بیشتر از والدین است و تمام رفتار و فعالیت مربیان در زندگی این نسل تأثیرگذار است، لذا لازم است علاوه بر نگاه ارتقایی به توانایی‌ها و ظرفیت‌ها، باید با ابداع روش‌های جاذب و چاشنی خلاقیت، نقش تربیتی را برجسته کنیم.

وی همچنین نقش تربیتی را جهت دهنده ذوق، سلیقه و احساسات و استعداد بچه‌ها توصیف و تصریح کرد: امید و آفرینش‌ها را در ذهن و اندیشه بچه‌ها پرورش بدهید و فعل توانستن و مثبت اندیشی را در آن‌ها تقویت کنید. چراکه اگر مخاطبمان حس مثبت بودن پیدا کند، هرگز در مسیر رشد و پرورش خودش متوقف نخواهند شد.

همه در چهارچوب قانون، پاسخگو و ملزم به رعایت ضوابط هستیم

عباسی نژاد با تأکید بر نقش صیانتی حراست کانون، «اقتدار در اوج تواضع» را از شعارهای محوری مجموعه حراست دانست و گفت: ما جدای از تعهدات اعتقادی و دینی، همه در چهارچوب قانون، پاسخگو و ملزم به رعایت ضوابط هستیم و این‌یک فرهنگ فردی، سازمانی و نیز مؤلفه شخصیتی است، لذا اگر کسی عامدانه و مصرانه نسبت به رعایت این اصول بی‌اعتنایی کند، ما خود را مکلف به پیگیری حقوق سازمان و سایر همکاران در قبال این فرد می‌دانیم.

عباسی نژاد بابیان اینکه بهترین‌ها در کانون هستند، ابراز داشت: حراست به‌عنوان مشاور امین در کنار همه عوامل کانون قرار دارد و این نگاه ما در حوزه صیانتی است که همکارانمان با اعتماد و اعتباری که حاصل می‌شود حراست را ملجأ و مرجع خود بدانند.

وی عنوان کرد: ان‌شاءالله با صبر و حوصله و مدارا؛ برای شنیدن نقدها و حرف‌های همه همکاران آماده‌ایم و طبیعتاً در این موضوع، دنبال ریشه اصلی مشکلات و نگرانی‌های احتمالی عزیزان خواهیم بود.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ بررسی قرائن، تحلیل مسائل و پیشگیری را هنر حراست معرفی کرد و ابراز داشت: حراست باید رویکرد پیشگیرانه و پیش‌دستانه داشته باشد و پیش از همه با احصا مسائل از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

عباسی نژاد با اشاره به راه‌اندازی طرح حامی همیار در حراست کانون گفت: با راه‌اندازی این طرح ارتباطی، آماده دریافت مطالب همکارانمان و پیگیری و پاسخگویی به‌موقع خواهیم بود.

توجه به رعایت عفاف و حجاب امری بدیهی و الزام قانونی است و باید همه به آن مقید باشند.

مدیر دفتر مرکزی حراست با تأکید بر موضوع حجاب، تصریح کرد: عفاف و حجاب را در مراکز کانون و شعب کانون زبان جدی بگیرید که علی‌رغم تأکیدات دینی، این موضوع جزو الزامات قانونی است و باید مقید به رعایت این قانون بود.

وی در پایان سخنان خود عنوان داشت: به لطف خدا موضوع معیشتی همکاران همواره در دستور کار مدیرعامل محترم و گروه مدیریتی ستاد هست و ان‌شاءالله در مسیر خوبی دنبال می‌شود که امیدواریم به‌زودی اتفاقات بسیار خوبی رقم بخورد.

یادآور می‌شود، ایشان در بدو ورود به شهر دارالارشاد اردبیل با حضور در مزار شهدای گمنام و با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شهدای والامقام اداری احترام نموده و در ادامه با بازدید از مراکز شماره ۱ و ۲ مراکز کانون اردبیل و مرکز آموزش کانون زبان در این شهر، با مربیان و کارکنان این مراکز به گفتگو نشست.

کانون؛ پرچم‌دار، متولی و پیشگام اصلی در حوزه خدمت تربیتی به نسل پایه و کودک و نوجوان کشور است

کانون؛ پرچم‌دار، متولی و پیشگام اصلی در حوزه خدمت تربیتی به نسل پایه و کودک و نوجوان کشور است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =