کد خبر: 332854
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
بازدید 138
«۴ صبحی‌ها» روشِ جالب کانون بندرگز، در ترویج فرهنگ نمازخوانی

مربی مسوول کانون بندرگز، با ابتکاری جالب، جمعی از اعضای نمازخوان مرکز فرهنگی هنری بندرگز را دورهم، جمع و به ترویج فرهنگ نماز اول وقت پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، داستان گروه «۴ صبحی‌ها» از زمانی شروع شد، که دغدغه‌ی جمعی از اعضای این مرکز، شد«نماز، و چه بهتر که اول وقت باشد»

از همین‌رو جلسه اتاق فکر مرکز فرهنگی هنری بندرگز با حضور تمامی اعضای نوجوان برگزار و مقرر شد گروه مجازی با عنوان«۴صبحی‌ها» تشکیل و بچه‌ها تصاویر اقامه‌ی نماز خود در منزل، مدرسه، کانون و هرجای دیگری که هستند را در این گروه به اشتراک بگذارند.

«سحرخیزی و نماز صبح» جزو مواردی بود پررنگ‌تر دیده می‌شد، زیرا گفته‌اند: نماز صبح از میان نمازها این امتیاز دارد که ملائکه شب و ملائکه روز آن را مشاهده می‌کنند. زیرا نماز صبح اگر در اول وقت خود انجام شود، دقیقاً در لحظه‌ای انجام شده که ملائکه شب جای خود را به ملائکه روز می دهند. و هر دو گروه از فرشتگان شاهد اقامه آن خواهند بود.

گام‌ِ بعدی، آموزش مقدماتی نماز برای رنج سنی ۸ الی ۱۲ بود و برای انجام اینکار، خانواده‌های بچه‌ها پیشنهاد اردوی آموزشی دادند و با هماهنگی سازمان تبایغات اسلامی و یکی از روحانیون، تدارک این برنامه نیز چیده و اولین نماز جماعت بچه‌ها در طبیعت اقامه شد.

به گفته‌ی فاطمه ریاحی، مربی مسوول مرکز بندرگز اگر می‌خواهیم برای بچه‌ها در مقوله‌ی نماز ایجاد انگیزه کنیم، باید قوانین کلی حاکم به وجود و روان او را بشناسیم؛ هر چقدر فرزندمان را بیشتر بشناسیم و بدانیم که درون او چه اتفاقی می‌افتد؟ چه چیزی باعث بروز رفتارهایش می‌شود؟ بهتر می‌توانیم در او ایجاد انگیزه کنیم.

وی ادامه داد: برای انجام اینکار، بعد از توکل بخدا و توسط به ائمه، سعی کردیم در وهله‌ی اول برای بچه‌ها صحبت کنیم و با صحبت کردن حس خوب را به آنها منتقل کردیم، سپس با هماهنگی خانواده‌ها یک سجاده مناسب و زیبا، عطری خوب و ... تهیه و با آرامش و متانت سعی کردیم آنها را به اقامه نماز، به‌خصوص نماز اول وقت، علاقه‌‍مند کنیم.

ریاحی اینگونه به صحبت‌های خود پایان داد که: در برنامه‌‎ی اولیه‌ی ما قرار بود بچه‌ها فقط صبح‌ها اعلامِ حضور کنند، ولی بصورت خودکار تمامی نمازهای یومیه را در گروه «۴ صبحی‌ها» اعلام می‌کنند.

او همچنین بیان داشت: در صورتی که هرکدام از بچه‌ها، علاقه‌‍مند به حضور در این گروه هستند، می‌توانند با شماره ۰۱۷۳۲۴۸۰۲۴۰ تماس گرفته تا فرآیند حضور آنها انجام شود.

گزارش تصویری از نمازخوانی بچه‌های گروه «۴ صبحی‌ها»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =