توسعه‌ی آموزش اهمیت حفظ محیط زیست به کودکان و نوجوانان

سرپرست کانون پرورش فکری و مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در نشستی مشترک، بر ضرورت تعامل بین سازمانی در پیشبرد اهداف مشترک حوزه کودک و نوجوان تاکید کردند.

 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، الهه غیناقی، در این نشست که با همراهی کارشناس آفرینش‌های ‌هنری و مسوول روابط عمومی همراه بود، با تشریح رسالت و اهداف کانون در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی هنری و معرفی انجمن محیط زیست استان، ضرورت تعامل و هم‌افرایی در حوزه‌ی کودک و نوجوان را نیازمند طرح و برنامه‌ریزی جامع و کامل دانست و بیان داشت:کانون به‌عنوان متولی اصلی این حوزه با راهبردها، اهداف و برنامه‌های مشخص، آماده همکاری با آن اداره‌کل با هدف تربیت نسلی خلاق و اگاه و متعهد است.

توسعه‌ی آموزش اهمیت حفظ محیط زیست به کودکان و نوجوانان

سرپرست کانون گلستان با بیان اینکه باید فعالیت‌های زیست محیطی را از سنین پایین آموزش دهیم، ضمن اشاره به اهمیت آموزش مسائل زیست محیطی در میان کودکان، افزود: اصلاح سبک زندگی در جهت حفاظت از محیط زیست می‌تواند با فعالیت‌های خوب آموزشی و فرهنگی برای سنین پایین‌تر محقق شود.

غیناقی با تاکید بر ضرورت استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های هر دو دستگاه برای رسیدن به اهداف زیست محیطی تصریح کرد: باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشیم و در کنار یکدیگر برای نجات طبیعت و محیط زیست نقش آفرینی کنیم.

توسعه‌ی آموزش اهمیت حفظ محیط زیست به کودکان و نوجوانان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان نیز که با همراهی رییس اداره آموزش و پژوهش در این جلسه همراه بود، آموزش فعالیت‌های این حوزه را از اولویت‌های امروز جامعه معرفی کرد و گفت: با بروز و ظهور چالش‌ها و بحران‌های متعدد زیست محیطی، نیاز بیشتر در حوزه آموزش احساس می‌شود.

محمدرضا کنعانی با بیان اینکه با حفاظت پادگانی نمی‌توانیم نتیجه بگیریم، افزود: بی‌تردید فرهنگ‌سازی در سنین کودکی و نوجوانی از ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتری برخوردار است و برای بهره‌مندی از این ظرفیت بزرگ باید برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

او با اشاره به قدمت، مقبولیت و جایگاه کانون پرورش فکری، گسترش آموزش فعالیت‌های زیست محیطی را بسیار مهم دانست و توضیح داد: امید است با برنامه‌ریزی مناسب و اقدامات مؤثر در میان کودکان و نوجوانان، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مناسبی در سطح جامعه داشته باشیم.

پیشنهاد تفاهم‌نامه ، همکاری در برگزاری برنامه‌های مشترک، راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست با همکاری دو سازمان،  برنامه‌ریزی مشترک برای انجمن محیط زیستی در خصوص جلسات، مسابقات و اردوها از جمله برنامه‌هایی بود که در این جلسه مطرح شد و مقرر شد بعد از نشست‌های کارشناسی به مرحله‌ی اقدام برسد.

توسعه‌ی آموزش اهمیت حفظ محیط زیست به کودکان و نوجوانان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =