برگزاری نشست هم‌اندیشی کانون پرورش فکری و کانون اصلاح و تربیت

مدیران و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی و کانون اصلاح و تربیت الگوی همکاری و هم‌افزایی ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان را طرح‌ریزی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، نشست مشترک کانون پرورش فکری استان با کانون اصلاح و تربیت خراسان رضوی با حضور ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون، محبوبه بزم آرا معاون فرهنگی کانون، احمدرضا افشاری معاون اداری مالی کانون، ملیحه یزدان پناه کارشناس ارزیابی و نظارت کانون، ابراهیمی بازنشسته کانون، رمضانعلی سیدآبادی مدیر کانون اصلاح و تربیت، کارشناسان، مددکاران روانشناسان و مسئولین فرهنگی برگزار شد.

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسه هم‌اندیشی میان مدیران و کارشناسان دو مجموعه گفت: مربیان ما در کانون تلاش دارند با کشف و پرورش استعداد نهفته کودکان و نوجوانان در تربیت انسانهای خلاق، مبتکر و کارآمد نقش‌آفرینی کنند. وی افزود: جامعه هدف ما همه کودکان و نوجوانان در همه اقشار جامعه هستند و امیدوارم با تعامل و همفکری بیش از پیش شاهد اتفاقات خوبی باشیم. مسئول دبیرخانه کنوانسیون حقوق کودک، به لزوم حرفه‌آموزی مددجویان کانون اصلاح و تربیت اشاره کرد و گفت: بخشی از این مهارت‌آموزی می‌تواند با مشارکت اداره کل فنی و حرفه‌ای صورت گیرد و در بخش آموزش و کسب مهارتهای هنری چون تئاتر، قصه‌گویی، نمایش خلاق و... کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همراهی جمعی از هنرمندان مطرح استان، می‌تواند این مهم را تسریع نماید. زره‌ساز با بیان اهمیت توجه به تفاوت نیازهای نوجوان امروز با دیروز، به فرآیندی بودن برنامه های کانون تاکید کرد و گفت: در مراکز فرهنگی هنری کانون توجه به برنامه‌های فرآیندی و کتاب محور است ولی با توجه به اینکه ماندگاری مخاطب در کانون اصلاح و تربیت زیاد نیست باید برنامه‌هایی متناسب با نیاز این افراد مدنظر قرار گیرد.

در ادامه محبوبه بزم آرا معاون فرهنگی استان گفت: در هفته ملی کودک، مسئولیت دبیرخانه کنوانسیون حقوق کودک به کانون سپرده شد و تلاش می‌کنیم با هم‌افزایی و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت‌ها، گام موثری در پیشگیری و کاستن آسیب‌های اجتماعی برداریم. معاون فرهنگی کانون با اشاره به واحد مکاتبه‌ای و جذابیت آن برای مخاطبین گفت: کودک و نوجوان به واسطه ارتباط به شکل نامه با مربی ارتباط خوبی برقرار می‌کند که این ارتباط و محتوای نامه‌ها می‌تواند برای روانشناسان مجموعه حاوی اطلاعات مهمی باشد.

رمضانعلی سیدآبادی مدیر کانون اصلاح و تربیت با ابراز خرسندی از حضور کانون پرورش فکری گفت: در این مجموعه کودکان و نوجوانان بزهکار در سنین ۱۵ تا ۲۳ سال را نگهداری می‌شوند. جهت اصلاح و تربیت و بازپروری جامعه هدف نیازمند حضور نیروهای متخصصی همچون مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم. سیدآبادی با اشاره به ویژگیهای نسل Z و نیازهای متنوع این گروه سنی و تجربه همکاری موفق در سالهای گذشته گفت: کانون پرورش فکری با پیشینه درخشانی که در فعالیتهای فرهنگی و هنری چون قصه گویی، تئاتر، سرود و ... دارد می‌تواند در این حوزه کمک شایانی به کانون اصلاح و تربیت بنماید.

در انتهای نشست کانون پرورش فکری در خصوص جلب مشارکت سایر نهادهای فرهنگی و هنری جهت ارائه خدمت به کانون اصلاح و تربیت، برپایی نمایشگاه کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی، تامین کتاب و تجهیز کتابخانه کانون اصلاح و تربیت، مشارکت در برگزاری کارگاههای نقد کتاب، کاغذ و تا، تئاتر، سینما و رسانه و خبرنگاری که منجر به تولید محتوا شود، اهدای قفسه بازی و سرگرمی ( بازی های رومیزی)،استفاده از ظرفیتهای موجود در مرکز تخصصی تئاتر کانون و مجموعه سینما و رسانه، اجرای نمایش و تئاتر قول مساعد داد. ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان با حضور در میان نوجوانان کانون اصلاح و تربیت از نزدیک با آنها گفتگو کرد و پای صحبت آنها نشست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =