کد خبر: 333158
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
بازدید 1317
«کلر ژوبرت» میهمان اعضای کانون رزن

به مناسبت هفته کتاب یک نشست صمیمانه بین اعضای کانون با نویسنده کتاب کودک « کلر ژوبرت» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رزن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، به مناسبت هفته کتاب یک نشست صمیمانه بین اعضای کانون با نویسنده کتاب کودک « کلر ژوبرت» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رزن برگزار شد.

«کلر ژوبرت» میهمان اعضای کانون رزن

در این نشست صمیمی اعضا از پایه‌های مختلف ابتدایی و متوسطه اول بودند سوالات خود را با توجه به کتاب‌هایی که از این نویسنده خوانده بودند بیان کردند و کلر ژوبرت به تمامی این سوالات با لبخند پاسخ داد.

در ابتدای برنامه کلیپی از زندگی این نویسنده توانمند در حوزه ادبیات کودک پخش شد و اعضا دقیقتر با این بانوی فرانسوی مسلمان و ساکن ایران آشنا شدند.

در این دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زندگینامه این بانوی بزرگ را به شکلی خلاقانه برای اعضا تعریف کرد و نام چندین کتاب او را در این داستان آورد تا بچه‌ها با نام‌های کتاب این نویسنده بیشتر آشنا شوند.

در این نشست کودکان و نوجوانان از خانم کلر ژوبرت خواستند که برایشان به زبان فرانسه کتاب و شعر بخواند که از طرف خانم ژوبرت پذیرفته شد و این برای اعضا جذاب بود.

در این دیدار خانم کلر ژوبرت تعداد 50 نسخه از کتاب‌های خود را با عناوین مختلف به کتابخانه کانون اهدا کرد و نیز کارت‌هایی را با امضای خود به اعضا داد.

در پایان این نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان و مدیر مسوول مرکز رزن از بانوی نویسنده تقدیر کردند و اعضا با خانم کلر ژوبرت عکس یادگاری گرفتند.

«کلر ژوبرت» میهمان اعضای کانون رزن

گفتنی است کلر ژوبرت چهره برجسته و منحصر به فرد ادبیات کودک است، او تنها نویسنده خارجی حوزه کودک و نوجوان است که به زبان فارسی تسلط دارد و برای مخاطب این سن قلم می‌زند.

 کلر ژوبرت، نویسنده فرانسوی مسلمان شده و ساکن ایران در سال 1961 میلادی در پاریس فرانسه متولد شد. خانواده وی پیرو دین مسیحیت بودند. او در سن 19سالگی به دین اسلام گروید و با یک دانشجوی ایرانی ازدواج کرد و به ایران آمد.

کلر ژوبرت با یک مهارت و تکنیک خاص حقایق زندگی را از زبان خود کودکان بیان کرده و این جذابیت کتاب را چند برابر می‌کند. با مطالعه کتاب‌های او به شیوایی توصیف دنیا و اتفاقات تلخ و شیرین زندگی از زبان کودکان را براحتی می‌توانید درک کنید.

کتاب‌های این بانوی نویسنده با الهام از آیات قرآن کریم در جشنواره‌های متعددی از جمله جشنواره کتاب رشد و یا جشنواره شهید غنی‌پور برنده شده که نشان‌ می‌دهد در حوزه ادبیات دینی کمتر نویسنده‌ای هم‌سطح خانم ژوبرت داریم و او بسیار خوب خیال کودک را می‌فهمد و می‌تواند ذهن او را پرورش دهد.

وی از معدود نویسندگانی است که آثارش را خودش تصویرگری می‌کند و اعتقادات مذهبی و باورهای دینی در آثارش به خوبی پیدا است.

«ماجراهای امیرعلی و ننه گلاب»، «شکر خدا»، «هزار بوسه پرپری و دو داستان دیگر»، «آرزوی زنبورک»، «اگر من جای تو بودم»، «با...با...باشه و دو داستان دیگر»، «دعای موش کوچولو»، «سؤال موموکی»، «امین‌ترین دوست»، «گربه‌ کوچه‌ی ما»، «خط خطو»، «آدم کوچولوی گرسنه» و... از دیگر آثار او هستند که به زبان فارسی به چاپ رسیده‌اند.

اما کتاب‌های در جست‌وجوی خدا، امین‌ترین دوست، قصه‌ مارمولک سبز کوچولو، دعای موش کوچولو، کلوچه‌های خدا، خداحافظ راکون پیر و گربه‌ کوچه‌ی ما از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که البته تعداد این کتاب‌ها بیش از تعداد گفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =