استان یزد، پرچم‌دار قصه و قصه‌گویی در بیست و سه جشنواره بین‌المللی

یک داور بین المللی قصه‌گویی گفت: استان یزد از بیست و پنج دوره جشنواره بین المللی قصه‌گویی، بیست و سه دوره پرچم‌دار بوده و کارنامه بسیار درخشانی دارد.

آرایی با بیان اینکه این دو رویداد به لحاظ فرهنگی می‌تواند کارگاه تولید محتوای قصه‌گوییِ خیلی خوبی برای جشنواره بین المللی پیش رو باشد، افزود: ۱۵۵ قصه‌گو در چهار روز به رقابت می‌پردازند و روز پنجم در اختتامیه برگزیدگان معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۵ قصه‌گو به صورت زنده به رقابت می‌پردازند، بیان کرد: بخش دیگر جشنواره استانی غیرحضوری و شامل ۵۰ اثر داستان‌نویسی ، ۳۰ قصه ۹۰ ثانیه‌ای و ۴۰ پادکست است که این آثار به بخش داوری راه یافته و نتایج آن در اختتامیه اعلام می‌شود.

داور جشنواره ملی و بین المللی قصه‌گویی، فرصت و حوصله بومی‌سازی که در یزد اتفاق می‌افتد را جزو نوادر فرهنگی هنری توصیف و خاطرنشان کرد: استان یزد از بیست و پنج دوره جشنواره بین المللی قصه‌گویی، بیست و سه دوره پرچم‌دار بوده و کارنامه بسیار درخشانی داشته که محصول اندیشه بومی‌نگری به قصه و قصه‌گویی است.

وی در پایان تصریح کرد: جا دارد از اساتید بزرگی چون خانم فرازمند و جناب شکرانه یاد کنیم که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنگ بنای قصه‌گویی را بنا نهادند.

گفتنی است، این رویداد بزرگ فرهنگی هنری در شهر اردکان شامل دو جشنواره استانی و بین المللی است که پنجمین جشنواره استانی قصه‌گویی بومی محلی چله قصه‌ها در روز ۲۱ و ۲۲ آبان و بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی (مرحله استانی) در روز ۲۳ و ۲۴ آبان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =