مدیرکل کانون استان ایلام، به مناسبت هفته کتاب پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان ایلام، فاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مناسبت آغار سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی پیام تبریکی صادر کرد. 

امام علی (ع):الکتب بساتین العلما: کتاب ها بستان های دانشمندانند. 

   هماره کتاب چراغ راه است و یار مهربان تمامی لحظات زندگی؛ خواندن کتاب جان را دگر می کند،روح پروراست و آموزنده؛ فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فرهنگی دیرین و پربرکت است که جوامع را فربه و توانمند می کند وانسان را با کاروان پرشتاب پیشرفت وترقی، همراه و پویا نگه می دارد.

درایام سالروز ارتحال نویسنده بزرگ ،خالق تفسیر بزرگ المیزان، علامه طباطبایی(ره)، یاد ایشان و همه نویسندگان عالم اسلام را گرامی داشته، خودم وهمه عزیزان را به مطالعه و خواندن کتاب ونیز توسعه فرهنگ کتابخوانی توصیه می کنم.
جامعه ایرانی در طی هزاران سال تاریخ، فرهنگ و تمدن باشکوه خود که بر پایه علم و دانایی بناشده همواره به دنبال ترویج دانش و توجه دادن عموم، به کتاب و کتابخوانی بوده است.دین مبین اسلام نیز پیوسته حامی علم و دانش اندوزی بوده و همواره پیروانش را به خواندن و کتابخوانی دعوت نموده است.
در نخستین آیات الهی همه ما به خواندن توصیه شده ایم و پیامبر مکرم اسلام (ص) در اهمیت خواندن و فراگیری علم فرموده اند: زگهواره تاگور دانش بجوی
نامگذاری روزی در تقویم رسمی کشور به نام «روز کتاب و کتابخوانی» دلیلی بر اهمیت این روز است تا با تشویق مردم و به ویژه دانشجویان و دانش آموزان به مطالعه و کتابخوانی علاوه بر افزایش سطح آگاهی و بینش، سطح سواد و معلومات اقشار جامعه بالا رفته و رشد و پیشرفت همه جانبه کشور محقق شود.
اینجانب ضمن اظهار امیدواری به افزایش سرانه مطالعه و تسهیل امر مهم کتابخوانی و ارج نهادن به قشر عزیز کتابدار و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، فرا رسیدن روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به تمام همکاران و مربیان کانون، مولفان، ناشران، کتابداران، کتابفروشان، اعضای خوب کتابخوان و تمام تلاشگران حوزه فرهنگ و ترویج دانایی تبریک عرض نموده، سلامتی و سعادت همگان را از خداوند متعال خواستارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =