برگزیدگان مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی  فارس معرفی شدند

آیین پایانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی با شعار " با قصه لبخند بسازیم" با حضور ۵۹ قصه‌گو و معرفی نفرات برگزیده در شیراز به کار خود پایان داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، آیین پایانی بیست‌و پنجمین  جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی  با  حضور مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی و حوزه هنری استان و وحید خسروی رئیس دبیرخانه قصه گویی و همچنین رقابت ۵۹ قصه گو و معرفی ۱۴ برگزیده به مرحله کشوری در روز پنج شنبه  ۲۵ آبان ۱۴۰۲ با ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری در سالن اجتماعات اداره کل کانون فارس  برگزار شد.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی  فارس معرفی شدند

مهمترین بخش جشنواره جشن های کتابخانه ای در مراکز  بود

رئیس بیست‌و پنجمین  جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان فارس با تاکید بر همه جانبه بودن هنر قصه‌گویی گفت: قصه در تمامی عرصه‌ها و حوزه‌ها وجود داشته است. قصه‌ها در مساجد، مدارس، منازل و... وجود داشت. آنچه در ذهن من از کودکی به یادگار مانده است قصه‌هایی است که معلم ریاضی ما در کلاس برایمان می‌گفت.

علی خواجه نژادیان گفت: امسال بیش از هزار و دویست شرکت کننده به جشنواره بین المللی قصه گویی، اثر  ارسال کردند، که این آثار، در یک مرحله در مراکز چهل و دو گانه کانون پرورش فکری در سراسر استان بعد از برگزاری جشن های کتابخانه ای غربال شد. در پایش دوم ۳۷۲ اثر در بخش ملی به دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی راه پیدا کرد که در نهایت ۵۹ اثر به مرحله استانی راه یافتند که در مراسم اختتامیه آثار برگزیده به مرحله کشوری معرفی شدند.

وی افزود: رسالت ما در گام اول، ترویج و تشربح اهمیت موضوع قصه گویی در مراکز کانون و خانواده های اعضا، و در گام دوم مردمی‌سازی و عمومی‌سازی فرهنگ قصه‌گویی است.

مدیرکل کانون فارس گفت: سند توسعه و ترویج قصه گویی در استان طراحی شده است که  بتوانیم درسال ۱۴۰۵ فرهنگ قصه‌گویی را بین خانواده ها، معلمان و مربیان در سطح جامعه توسعه چشمگیری بدهیم. به همین منظور ما مسیری را طراحی کرده ایم، که این مسیر ان‌شاءالله منجر به این اتفاق در سطح استان خواهد شد و این مهم بدون همراهی و همدلی مربیان دلسوز و مسئولین استانی اتفاق نخواهد افتاد.


وی با اشاره به پیام استاندار فارس به اختتامیه این جشنواره گفت: این پیام برای ما بسیار دلگرم کننده بود و نشان دهنده این است که هنوز این اراده در سطح استان وجود دارد. ونگاه مثبت به قصه و قصه گویی به عنوان یک ابزار تربیتی ازلی و عبدی که خداوند متعال نیز از آن به عنوان ابزار خود در قرآن کریم اشاره کرده در سطح استان مورد توجه قرار خواهد گرفت. خواجه‌نژادیان، موضوع بچه های غزه را بسیار مهم دانست و گفت هر یک از ما با استفاده از مدارس  وفضای مجازی می‌توانیم نقش مهمی را از طریق آگاهی سازی ایفا کنیم.

وی افزود: رقابت در این جشنواره جایگاه جدی ندارد و تربیت و رشد کودکان و والدین و معلمان در یک فضای صمیمی که موجب تعالی و شکوفایی استعدادهای قصه گویی است یک اصل مهم است.

علی خواجه نژادیان در ادامه گفت: اتفاق بسیار مهم و خوشایندی که در استان‌ رقم خورد حضور بچه‌ها در جشن های قصه گویی در مراکز بود که هرکدام از اعضا سفیر و مبلغ این جشنواره در سطح استان هستند و از تلاش های همه‌ی دست اندرکاران برگزاری جشنواره در سطح استان تقدیر کرد.

برگزیدگان بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی

هیئت داوران بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان فارس شامل : اکرم شبان، مژگان کاووسی، قهفرخی، نرگس عرفان نیا، قصه گویان برگزیده این مرحله از جشنواره را در بخش های مدرن کلاسیک، آیینی سنتی، زبان اشاره، سردار سلیمانی، قصه ی لبخند، قصه ی کودکان مظلوم غزه و همچنین قصه های نیروی انتظامی معرفی کردند.

هیات داوران ضمن تقدیر و تشکر از تلاش موثر و مثبت همه شرکت کنندگان و با تاکید بر اینکه همه شرکت کنندگان مستحق تشویق و قدردانی هستند  قصه گویان برگزیده از این مرحله از جشنواره را یه شرح  زیر اعلام کردند:

برگزیدگان زنان و مردان

 بخش مدرن و کلاسیک : رتبه اول رقیه مستقیم با قصه ی خاله گازو و کرکی، رتبه دوم الهام خسروی امانتی یک پوتین، رتبه سوم آقای صدراله ممویی با قصه ی نگهبان چشمه.

شایشته  بخش ملی بزرگسال: خانم معصومه برهانیان با قصه خاله سوسکه

بخش آیینی سنتی: رتبه اول علی اکبر اسپرهم با نقل روایت حضرت ابوالفضل (ع)، رتبه دوم فاطمه یوسفی زاده با قصه گم شدن رخش،

برگزیدگان دختران و پسران

بخش مدرن کلاسیک: رتبه اول محدثه عباسی مقدم با قصه گندمزار های من، رتبه دوم مبینا فرامرزی با قصه عمو زنجیر باف، رتبه سوم  پرنیان بوستانی با قصه گل خنده گل اخم

شایسته تقدیر، عسل عباسیان با قصه مرد جوان و خیاط حیله گر

بخش آیینی و سنتی: رتبه اول سوگند آزادی با قصه تازیانه بهرام، رتبه دوم بهار ده بزرگی با قصه گردآفرید، رتبه سوم مهرسا هاشمی با قصه نبرد گودرز با گروی زره

در بخش سردار سلیمانی: مریم سهرابی با قصه نجات اربیل توسط سردار حاج قاسم سلیمانی

در بخش قصه لبخند : مهدیه محمدی با قصه خاله سوسکه

در بخش اشاره: سعیده عزیزی با قصه یک تپه  یک گودال

بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها: سکینه کارگر فر با قصه حلال مشکلات

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شدند

در حاشیه این مراسم از سند ترویج و توسعه قصه گویی استان (یک پله بالاتر)، با حضور مسئولین استانی رونمایی شد.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی در فارس با حضور ۵۹ قصه‌گو به مدت دو روز از ۲۴ تا ۲۵ آبان ۱۴۰۲ در شیراز برگزار شد و ۱۴ قصه‌گو به مرحله کشوری راه یافتند.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =