قصه‌گو قبل از اینکه قصه را تعریف کند باید ناگفته‌ها را بفهمد

به اعتقاد سامان قاسمی، داور و قصه‌گوی بین‌المللی، قصه‌گو قبل از اینکه قصه را تعریف کند باید ناگفته‌ها را بفهمد.

سامان قاسمی داور و قصه‌گو بین المللی در نشست بررسی ماهیت قصه در تالار فرهنگ اردکان، گفت: با دیدن، تنها می‌توان ظاهر دنیا و افراد را دید، اما برای اینکه بخواهیم باطن چیزی را دریابیم باید به آن گوش دهیم.

قاسمی در رابطه با مفهوم شنیدن گفت: شنیدن صوت نیست، شنیدن یعنی درک کردن و فهمیدن حرف‌های ناگفته‌ی افراد، و برای درک کردن باید با آن اُنس گرفت.

این داور بین المللی قصه‌گویی در رابطه با شخصیت قصه‌گو تصریح کرد: قصه‌گو قبل از اینکه قصه را تعریف کند باید خود قصه را درک کرده باشد و در قصه‌گویی نباید چیزی را به شنونده القا کرد، بلکه باید راه تخیل را برای شنونده باز گذاشت.

وی افزود: برای اینکه قصه‌گو شوید باید فارغ از جشنواره و جایزه قصه بگویید؛ چرا که باید عاشق قصه باشید، تشنه‌ی قصه شنیدن و قصه گفتن باشید.

قاسمی ادامه داد: قبل از اینکه تکنیک‌های قصه‌گویی را یاد بگیرید، باید قصه را درک کنید و قصه‌گو شدن را بشناسید و این کار نیز نیازمند شنیدن و درک کردن قصه است و در این شرایط می‌توانید قصه‌گوی خوبی شوید.

قاسمی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: شما باید راه خودتان را بسازید، اگر شما این کار را نکنید دیگری این کار را خواهد کرد. ما می‌توانیم با ایمان آوردن به قصه، به بهترین شکل قصه را تعریف کنیم.

 قصه‌گو قبل از اینکه قصه را تعریف کند باید ناگفته‌ها را بفهمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =