حضورعضو نوجوان مرکز شهید جرایه کانون استان ایلام دراردوی افتتاحیه باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوانان کشور

اردوی افتتاحیه باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) با حضور سعید بیابانکی و میلاد عرفانپور برگزار می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکن ونوجوانان استان ایلام ، باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوانان (قاف) زمینه و بستری مناسب را برای شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی و ادامه فعالیت آنان در محیطی امن و با اهداف متعالی فراهم می‌سازد.

این باشگاه با هدف تربیت نسل نو شاعران متعهد در حوزه کودک و نوجوان، پس از شناسایی استعدادهای برتر شعر با برنامه‌های آموزشی و تربیتی مختلف، امر هدایت و پرورش آنان را به مدت سه سال بر عهده می‌گیرد.

برهمین اساس یکی از مهم‌ترین برنامه‌های باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی، برگزاری اردوهای چند روزه آموزشی است. این اردو شامل کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی نقد شعر، شب شعر و برنامه‌های فرهنگی و تفریحی است.

در این اردو تعدادی از شاعران و چهره‌های مطرح ادبیات کشور حضور پیدا می‌کنند و در تعامل با نوجوانان، تجربه‌های خود را به اشتراک می گذارند.

فرایند شناسایی استعدادهای برتر از تابستان سال جاری (۱۴۰۲) آغاز شده است و حدود ۴۵۰ نفر به عنوان استعدادهای ادبی از سراسر کشور معرفی شدند.

همچنین ۳۲۲ اثر در حوزه شعر از استعدادهای ادبی دریافت شده است که در گام اول آثار شعر از سوی کارشناسان مربوطه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و از میان ۳۲۲ اثر شعر، ۶۰ اثر برتر انتخاب شد. 

از صاحبان آثار برتر برای حضور در اردوی افتتاحیه باشگاه رویش استعدادهای ادبی (قاف) دعوت شده است.

بر اساس این خبر محمد مبین شهبازی عضو نوجوان مرکز شهید جرایه استان نیز در این اردو حضور خواهد داشت.

از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون کشور
اردوی افتتاحیه باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان برگزار می‌شود

در این اردو کارگاه‌های آموزشی تخصصی شعر با عنوان‌های اندیشه در شعر و زبان شعر با حضور مدرسان مطرح ملی سعید بیابانکی و میلاد عرفانپور برگزار می‌شود.

اردوی افتتاحیه باشگاه رویش استعدادهای ادبی (قاف)، اول تا سوم آذر ۱۴۰۲ در دهکده ساحلی بندر انزلی همزمان با گردهمایی آموزشی کارشناسان ادبی سراسر کشور از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =