کد خبر: 333625
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
بهره‌گیری از نمادهای بومی هرمزگان در قصه «فرفروک‌های جادویی» مربی قصه‌گو

قصه‌گوی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی و یکی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در مرکز شماره یک بندرعباس گفت: در قصه‌ام از المان‌ها و نمادهای بومی استان هرمزگان الهام گرفته شده است.

سمیه اسلامی که سابقه ۲۳ فعالیت سال در کانون هرمزگان دارد، در حاشیه این جشنواره در گفت‌وگو با روابط عمومی کانون پرورش فکری هرمزگان افزود: قصه «فرفروک‌های جادویی» از کتاب «آن بالا این پایین» گرفته شده و با ایجاد تغییراتی در آن تبدیل به قصه بومی و بازنویسی شده است.
وی که برگزیده چندین دوره در مرحله استانی و راه‌یابی به مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی است، ادامه داد: در این قصه از المان‌ها و نمادهای استان هرمزگان در آن به کاربر رفته شده و پیام داستان نیز در مورد کنجکاوی انسان‌ها است.
این قصه‌گوی بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی گفت: این قصه به ما می‌گوید در هرچیزی یا کاری کنجکاوی نکنیم، زیرا عاقبت کنجکاوی پشیمانی است.
وی با اشاره به اثر گذاری قصه در یادگیری و آموزش مفاهیم تربیتی و اخلاقی اضافه کرد: نقش قصه و قصه‌گویی در تربیت کودکان ریشه در فرهنگ عامه و بومی هر منطقه دارد و باتوجه به این که قصه‌گویی یک شیوه جذاب و شاد و پرنشاط است، حس زندگی در هنگام روایت قصه را کودکان دریافت می کنند که بسیار ارزشمند خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =