کد خبر: 333650
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
قصه راه درست زندگی کردن را نشان می‌دهد

مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از قصه به عنوان تجربه زیست‌ انسان‌ها و موثرترین ابزار تربیتی و آموزشی نام برد که راه درست زندگی کردن به انسان‌ها را نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، "فروهر معدنی" در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی این استان با اشاره به اینکه خداوند در قرآن با قصه با بندگانش صحبت می‌کند، گفت: بیش از ۲۸۶ قصه در قرآن وجود دارد و این نشان‌دهنده اهمیت قصه در پرورش آدم‌ها است.


وی ادامه داد: جشنواره امسال با شعار بومی سازی و مردمی سازی قصه شکل گرفت و بیش از ۱۷ هزار قصه گو در این جشنواره ثبت نام کردند.


مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری هرمزگان بیان کرد: تنوع موضوعی باعث شد سلایق گوناگون در این جشنواره دور هم جمع شوند.


معدنی افزود: این جشنواره در تمام کشور برگزار شد و تنها استان مازندران تا ۲ روز آینده این جشنواره را به پایان می‌رساند.


به گفته وی؛ قصه ۲ کارکرد مهم دارد، اول اینکه باعث پرورش استعداد قصه‌گو می‌شود و دوم باعث رشد مهارت گوش دادن می‌شود که ویژه‌ مخاطبان است.


مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون با اشاره به شعار «با قصه لبخند بسازیم» جشنواره امسال قسه‌گویی، ادامه داد: خوشحالیم که امسال در کنار کودکان غزه بودیم و قصه‌گویان ما، ندای حق طلبی غزه را به گوش جهانیان رساندند.


معدنی ابراز امیدواری کرد: این جشنواره باعث شود قصه در تک تک خانواده‌ها رونق و ترویج پیدا کند و پدر و مادرها هرکدام یک قصه‌گو باشند.

خبرنگار: زهرا مرادپور عضو نوجوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =