کد خبر: 333702
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
پیام سرپرست کانون پرورش فکری گلستان به‌مناسبت فرارسیدن هفته بسیج

الهه غیناقی، سرپرست کانون گلستان در آستانه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج پیامی منتشر کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، متن پیام سرپرست کانون به شرح زیر است:

بسیج سرآمد تمام تشکل هایی است که تاکنون شکل گرفته است و بسیجیان نیز با حضور عاشقانه و آگاهانه در همه ی عرصه های افتخار و بالندگی ایران اسلامی، دلدادگی و عشق را به تصویر کشیدند. و رهبر معظم انقلاب اسلامی چه حکیمانه فرمودند: فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت ، شجاعت، غیرت و استقلال و آزادگی است.

انقلاب اسلامی ایران که الهام گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) بوده از نخستین روزهای پیروزی با توطئه‌های گسترده و سازمان یافته دشمنان اسلام روبرو گردید.

عظمت اهداف انقلاب و گستردگی توطئه‌های دشمنان ایجاب می‌کرد که برای حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی، ارزش‌ها و اهداف آن در برابر شبیخون ابرقدرت‌ها از آن دفاع شود بنابراین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، درون اقشار میلیونی به طور خودجوش حرکتی در جهت حفظ و حراست دست آوردهای انقلاب و پیروزی بزرگی که نصیب امت اسلامی شده بود به وجود آمد و بنابراین بسیج شکل گرفت.

بسیج توانمندی‌های تحسین برانگیز و عظیمی را به نمایش گذاشته که به اعتراف دوست و دشمن، مایه افتخار و سربلندی اسلام و انقلاب و کشور شده و گواهان و شواهد نشان می‌دهد که این شجره طیبه هنوز توانمندی‌های ناشناخته فراوانی دارد که اگر شناخته شده و مورد تکریم، حمایت، هدایت و مدیریت قرار گیرد می‌تواند از قدرت و توان عظیم و خودجوش آن برای اعتلای انقلاب اسلامی و ایران عزیز بهره‌مند شد.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) پیرامون بسیج فرمودند: در دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام، زیرا که گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر دادند و اگر ندای دلنشین تفکر بسیجی در کشور طنین انداز شد، چشم طمعِ دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در تعریف بسیج فرمودند: امروز همه جوانان ما، پیروان ما، دانشجویان ما، روحانیون ما، بزرگان ما و کوچکان ما فهمیدند که سعادتشان در این است که اسلام را با بصیرت و روشن بینی و با خردمندی بفهمند و آن را به کار گیرند تا بتوانند از دشمنی‌ها کم کنند و این همان بسیج است؛ حقیقت بسیج یعنی این.

اینجانب نیز به نوبه خود هفته بسیج را گرامی داشته و آن را به همکاران بسیجی و جهادی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =