نویسنده و ایلام پژوه پیشکسوت در برنامه صمیمانه با کتاب:

کتاب، ماندگارترین عنصر در جهان است

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام.«صیدمحمد درخشنده» نویسنده و ایلام پژوه پیشکوت در برنامه «صمیمانه با کتاب» که به مناسبت هفته کتاب در مرکز شهید جرایه شهر ایلام برگزار شد، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: کتاب ماندگارترین عنصر در جهان است.

وی با اشاره به پرهزینه و زمانبر بودن فعالیت های پژوهشی ادامه داد: فعالیت ها و کارهای پژوهشی بسیار سخت، پرهزینه و زمانبر است و تنها با عشق و علاقه به مردم و سرزمینم فعالیت های پژوهشی انجام می دهم و کتاب را با هزینه های شخصی منتشر می کنم.

درخشنده،با تقدیر از تلاش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: سخت ترین آموزش ها مربوط به دوران کودکی است و این آموزش های غیرمستقیم توسط مربیان کانون با بهره گیری از فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری برای کودکان و نوجوانان انجام می شود و نقش مهمی در تربیت آینده آنان دارد.

وی ادامه داد: با تالیف و انتشار کتاب «ایلام؛عروس زاگرس» در سال 1373 موفق شدم در سطحی گسترده، جاذبه های دیدنی و تاریخی و طبیعی استان زیبای ایلام را به مخاطبان معرفی کنم و ایلام را به عنوان عروس زاگرس بشناسانم.
درخشنده در ادامه به بیان برخی از خاطراتش پرداخت.

در این نشست صمیمی، تعدادی از کارکنان ستادی و مربیان مراکز شهر ایلام حضور داشتند و درخصوص فعالیت های مهمان برنامه؛ به بحث و گفت و گو پرداختند.

در پایان با اهدای لوح سپاس و هدیه از حضور مهمان برنامه تقدیر شد.

برنامه «صمیمانه با کتاب» از برنامه های واحد آفرینش های ادبی کانون استان است که در هفته کتاب اجرا شد.

بر پایه این خبر، صیدمحمد درخشنده، متولد۱۳۳۴ در شهر ایلام، نویسنده، محقق و ایلام ‌شناس دانش‌ آموخته کارشناسی‌ارشد در رشته باستان‌ شناسی پیش از تاریخ ایران،تاکنون بیش از60عنوان کتاب در زمینه‌های باستان‌شناسی،تاریخ،قوم‌شناسی جغرافیا،فرهنگ و آئین‌ها، جاذبه‌های توریستی و اکوتوریستی،چشمه‌ها، غارهای تاریخی، باستانی و طبیعی، قنات‌ها، جاذبه‌های عشایری ایران و استان، باورها، چاپ و منتشر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =