کد خبر: 333851
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
بازدید 130
دومین جشنواره استانی "سرود" بهمن ماه برگزار می‌شود

دومین جشنواره استانی سرود با عنوان « ‌نغمه‌های روشن فردا » با هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی سرود در اقشار مختلف جامعه در تاریخ 3 و 4 بهمن ماه 1402 برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رویکرد ترویج کار گروهی در میان کودکان و نوجوانان و تربیت و خلاقیت جشنواره‌های بسیاری را برگزار می‌کند که یکی از مهم‍ترین آنها جشنواره سرود است زیرا سرود و موسیقی فرصت مناسبی است تا در یک همگرایی هنرمندانه شرایط مطلوب هم صدایی و همراهی را تجربه کنند و به سنت پیشینیان‌، به واسطه سرود و موسیقی به دنبال تعمیق حکمت و معرفت انسانی است.

همچنین انتخاب آهنگ و شعرهای مناسب و تلفیق آن به شکل سرودهای فاخر و جذاب می‌تواند ذائقه شنیداری و دیداری کودکان و نوجوانان را رشد و تغییر دهد و باعث شود با شناخت کرامت انسانی خود تسلیم شنیدن هر نغمه و آوازی نشوند.

از این رو دومین جشنواره سرود با عنوان « ‌نغمه‌های روشن فردا » با هدف عمومی سازی و مردمی سازی سرود در اقشار مختلف جامعه و فضاسازی و ارتقای ظرفیت سرود به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه، بسط، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی سرود در راستای ترویج فرهنگ انقلاب، کشف استعدادهای برتر اعضا و دانش آموزان در عرصه های هنری، تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان و مهارت‌افزایی و پایدارسازی اعضا برگزار می‌شود.

موضوع‌های مطرح شده برای جشنواره شامل سرزمین من ( ایران، وطن ، پرچم و ... )، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام آوران (شخصیت‌های تاریخی و انقلابی )، مراسم و مناسبت¬های ملی و آیینی و آزاد است

شرکت‌کنندگان اعضای مراکز کانون ( کودکان ، نوجوانان و جوانان ( 22-7 ) سال ) اعم از مراکز ثابت یا سیار روستایی- عادی و فراگیر و گروه‌های آزاد ( دولتی و مردمی ) هستند که این بخش ویژه گروه های سرود  فعال در مدارس، پایگاه های بسج ، کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور و .... در مقطع سنی 7 تا 22 سال برگزار می‌شود.

تاریخ برگزاری جشنواره استانی سرود 3 و 4 بهمن ماه 1402 خواهد بود و علاقمندان برای شرکت در جشنواره سرود باید ابتدا وارد سامانه جشنواره‌ها و رویدادها به آدرس www.kanoonfest.ir  شده ثبت‌نام خود را انجام بدهند.

شایان ذکر است این  جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

دومین جشنواره استانی "سرود" بهمن ماه برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =