اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (قاف)، که باحضوراعضای نوجوان در استان گیلان برگزار شده بود به کار خود پایان داد

عضو نوجوان کانون استان ایلام «محمد مبین شهبازی از مرکز شهید جرایه» در اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان حضور داشت

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان استان ایلام ، عضو نوجوان مرکز شهید جرایه ایلام در اردوی سه روزه باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان ( قاف) با حضور شاعران کودک و نوجوان کشور وصاحب قلمان برگزار شد ،حضور داشت .

براساس این خبر ، باشگاه رویش‌ استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) به‌منظور بسترسازی برای شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی، از یکم تا سوم آذر ۱۴۰۲ در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد.

تربیت نسل نوشاعران متعهد در حوزه کودک و نوجوان و برنامه‌ریزی ۳ساله برای رشد و بالندگی آینده‌سازان با بهره‌گیری از شیوه‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت‌های صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای آگاهی‌های اعضا، از جمله اهداف این حرکت فرایندمحور ادبی بود.

در این اردو نشستهای «نقد و بررسی شعر» و «اندیشه در شعر» در باشگاه قاف برگزارشد .
همچنین در این نشست ها که با شعرخوانی اعضا همراه بود و این آثار که در قالبهای مختلف سروده و از سوی نوقلمان شرکت‌کننده ارایه شد، مورد نقد شاعرانی چون میلاد عرفان پور ، سعید بیابانکی ,احمد خدادوست وشاهین رهنماو دیگر شاعران قرار گرفت و با ارایه راهکارهایی برای کیفیت بخشی هرچه بیشتر به آینده سازان همراه بود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از حاضران در این نشست بود و ضمن ابراز خرسندی از هم‌نشینی با اعضای نوجوانان، به تشریح روند راه‌اندازی باشگاه قاف پرداخت و این مهم را یک حرکت ملی و اقدامی برای ثبت نشان قاف بر فعالیت‌های ادبی این نهاد توصیف کرد.

فرهاد فلاح همچنین، بر لزوم پیشبرد هم‌زمان برنامه‌های باشگاه شعر و داستان قاف تأکید کرد و با بیان این‌که تمامی ابزارهای لازم برای ارتقای ادبی اعضای نوجوان فراهم ‌است، افزود: این حرکت، بستری مناسب برای هدایت نوقلمان از سوی صاحب‌نظران و پختگی آثار آنان فراهم‌ می‌کند.

وی در این میان با مخاطب قراردادن اعضای توانمند و علاقه‌مند کانون گفت: در انتشار آثار عجله‌ نکنید و با خودباوری، برای خلق آثاری وزین برنامه‌ریزی داشته ‌باشید.

معاون فرهنگی کانون افزود: قاف را جدی بگیرید! این باشگاه باید قله آرزوی ادبی علاقه‌مندان و فعالان عرصه ادبیات کشور شود و ازاین‌رو نیازمند برنامه‌ریزی مدون، جدی‌گرفتن امور و خلاقیت‌ ورزی در کار هستیم.

اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (قاف)، که باحضوراعضای نوجوان در استان گیلان برگزار شده بود به کار خود پایان داد
در این اردو که همزمان با حضور کارشناسان ادبی کشور همراه بود معاون فرهنگی کانون کشوردر جمع کارشناسان اعلام نمود که کارشناسان در تلاش جهت برقراری باشگاه استعداد یابی ومربیان در مراکز کانون و باشگاه قاف متعهد هستند زمینه های رشد و پیشرفت کودکان و نوجوانان را تسهیل کرده و بسترهای لازم را برای رشد و بالندگی استعدادهای برتر در استان خود و در کشوردر عرصه های ملی و بین المللی فراهم کنند.
همچنین مجتبی حاذق، سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بسیار خوشحالم زیرا که راه‌اندازی باشگاه قاف، یک اتفاق مبارک است
وی افزود: بیش از چند ماه است که برای این رویداد برنامه‌ریزی کرده‌ تاامروز شاهد برگزاری اردوی رویش استعدادهای برترباشیم.
حاذق در ادامه به فرایند شناسایی استعدادهای برتر از تابستان سال جاری پرداخت و با بیان ‌این‌که حدود ۵٠٠ نفر به عنوان استعدادهای ادبی از سراسر کشور معرفی شدند، افزود: در این میان ۳۲۲ اثر در حوزه شعر از استعدادهای ادبی دریافت شده است.

این اردو از تاریخ یکم الی سوم آذر ماه در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =