جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: جشنواره نمایشی کانون با شعار" این صحنه خانه ماست" با موضوع نامداران، امید آفرینی، آیین های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد 8 الی 10 اسفند برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، نمایش به عنوان واسطه تربیتی اثرگذار در تربیت مخاطب‌، از فعالیت‌های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به حساب می‌آید. بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که نمایش می‌تواند علاوه بر رشد و پرورش خلاقیت و هنر در میان کودکان و نوجوانان راهی برای جامعه‌پذیر کردن آن‌ها باشد. در این بین شکی نیست که برگزاری جشنواره‌ها و مهرواره‌های مرتبط با نمایش می‌تواند نقشی تاثیرگذار در این فرآیند داشته باشد. علاوه بر این، باید توجه داشت که فراگرفتن ارزش‌های اخلاقی، تعامل مناسب با همسالان، افزایش اعتماد به نفس و افزایش انگیزه کار گروهی و مهارت‌های فردی از دستاوردهای جشنواره‌های نمایشی است.

از این رو مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از نوزدهمین جشنواره ملی نمایش در استان همدان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها فرصتی است برای نوجوانان که می توانند خالق و تولید کننده یک اثر نمایشی باشند.

معصومه ابراهیمی‌هژیر با اشاره به اهداف جشنواره ادامه داد: از اهداف مهم آن عمومی‌سازی و مردمی‌سازی نمایش در جامعه و نیز فضاسازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی است.

وی افزود: البته ایجاد فرصتی برای شناسایی و حمایت از استعداد های هنری در بین نوجوانان، ارائه فرصتی برای تبادل تجربه، یادگیری و توسعه مهارت های هنری و نمایشی بین کودکان و نوجوانان، ارتقا روحیه همکاری، کار تیمی و مهارت های اجتماعی در بین آنها، ایجاد فضایی پویا و دوستانه برای تعامل و ... از اهداف دیگر جشنواره است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه شعار جشنواره " این صحنه خانه ماست" انتخاب شده، تصریح کرد: موضوع نمایش‌ها باید یکی از موارد مدنظر چون توجه به نامداران، امید آفرینی، آیین های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و  آزاد باشد.

وی ادامه داد: بخش‌های جشنواره نمایش (صحنه، عروسکی، زنده_عروسکی )، نمایش خلاق (‌ نمایش کتابخانه‌ای ، بازی‌ نمایش) و نمایشنامه‌نویسی است و اعضای نمایش باید بین گروه سنی 12 تا 22 را داشته باشند.

ابراهیمی هژیر خاطرنشان با بیان اینکه تاریخ برگزاری جشنواره نمایش 8 الی 10 اسفند ماه 1402 خواهد بود، خاطرنشان کرد: علاقمندان و دوستداران نمایش برای شرکت در این جشنواره باید در سامانه جشنواره‌ها و رویدادها www.kanoonfest.  در بخش ارسال اثر مراجعه کرد و  نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام اقدام و اثر خود را بارگذاری کنند همچنین علاقمندان به حضور در این جشنواره استانی می توانند به صورت حضوری به مرکز تخصصی تئاتر و نمایش کانون در مرکز شماره ۳ همدان واقع در شهرک مدرس کوچه کتابخانه مراجعه کنند.

جشنواره نمایشی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =