کد خبر: 333918
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
بازدید 85
نشست «قصه گویی و ترویج کتابخوانی» با حضور مصطفی رحماندوست

نشست «قصه‌گویی و ترویج کتابخوانی» به همت واحد آموزش و پژ وهش کانون استان تهران با هدف گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، این نشست در روز پنج شنبه ۲ آذر در سالن آمفی تئاتر مرکز شماره ۳۰  با حضور مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده محبوب کودکان و نوجوانان و ۶۰ نفر از مربی مسئولان و مربیان و کارشناسان به صورت حضوری و ۲۳ نفر نیز از طریق برخط در فضای kpf، برگزار شد.

ابتدا کلیپی از زندگینامه و آثار مصطفی رحماندوست نمایش داده شد و سپس سمیرا خانزادی مربی فرهنگی مرکز و مجری برنامه از ایشان جهت بیان مباحث نشست دعوت کرد.

مصطفی رحماندوست ضمن یادآوری خاطرات گذشته مطالعه‌ی کتاب را بهترین لذت دوران کودکی خود دانست و گفت: «در کودکی علاقه‌ی زیادی به مطالعه داشتم و یکی از دلایل موفقیت خود را خواندن کتاب می‌دانم.»

در ادامه بعد از تعریف چند خاطره از سالیان گذشته در کانون پرورش فکری گفت: «امروز جامعه به این باور رسیده‌ است که قصه‌گویی یکی از نیازهای روز است. به اعتقاد من در قصه‌گویی رازی نهفته است که باید آن را کشف کنیم. والدین برای اینکه بچه‌ها کتاب‌خوان بشوند باید از بدو تولد برایشان قصه بخوانند، این در دنیا ثابت شده که اگراز بدو تولد برای بچه‌ها قصه بخوانند آن‌ها خود به خود کتاب‌خوان می‌شوند.»

رحماندوست تاکید کرد : «قصه‌ شنیدن بچه‌ها از بدو تولد و حتی پیش از تولد در خانواده، مقدمه‌ی گسترش مطالعه است به همین علت امروز شاهد رشد و افزایش کتاب‌های گویا در جامعه‌ها هستیم.»

شاعر پیشکسوت کودک و نوجوان در ادامه اظهار داشت: «قصه‌گویی به عنوان یک رسانه آن‌قدر قدرت‌مند و با اهمیت است که در کشورهای دیگر نیز هنوز کاربرد دارد و برای آن ارزش قایل‌اند.»

رحماندوست با مرور انواع روش‌ها و فنون علاقه‌مند کردن کودکان به خواندن و نیز با شرح برخی از یافته‌های علمی و پژوهشی در این باره، یادآور شد که بهترین راه برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در کودکان آن است که خواندن همراه با لذت و خاطره‌سازی باشد. شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در ادامه به مربیان کانون توصیه کرد: «اگر می‌خواهید آمار اعضای کتاب‌خانه شما افزایش پیدا کند تلاش کنید با یک برنامه‌ریزی مداوم و از پیش اعلام شده فعالیت قصه‌گویی را در مراکز اجرا کنید.»

بخش پایانی نشست به پرسش و پاسخ و سپس گرفتن عکس‌های یادگاری اختصاص یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =